https://didshahr.ir/25039

موکت­ها این روزها از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند و این موضوع باعث شده به سادگی بتوان برای هر رنگ از فرش، موکتی با رنگ متناسب آن تهیه نمود.

وسعت کف ساختمان باعث شده که با یک انتخاب صحیح بتوان تغییری عالی در یک دکوراسیون داخلی ایجاد نمود. برای همین در دکوراسیون داخلی یکی از مهم­ترین موارد نحوه ست کردن رنگ فرش با موکت است. رنگ تمامی المان­های یک دکوراسیون داخلی در زیبایی فضا نقش خواهند داشت و در این بین موکت و فرش جزو اصلی­ترین گزینه­ها هستند.

می­توان با انتخاب صحیح در ترکیب رنگ موکت با فرش یک فضای زیبا و دلباز داشت. همانطور که یک انتخاب نادرست باعث شده فضای بخش­های مختلف از جمله سالن پذیرایی منزل به فضایی کوچک و دلگیر تبدیل شود. در این مطلب با هم یاد خواهیم گرفت که چگونه رنگ فرش را با موکت ست کنیم:

انتخاب بهترین رنگ موکت برای فرش

هر رنگ موکت زیبایی خاص خود را دارد و در این بین بسیار مناسب است که برای جلوه هر چه بیشتر آن، به هماهنگی میان رنگ موکت و فرش توجه نمود.

اگر چه در بافت یک فرش رنگ­­های بسیار متنوعی به کار برده می­شوند اما در نهایت هر فرشی دارای یک رنگ اصلی و غالب است که در طراحی دکوراسیون این رنگ غالب اولویت است و تناسب آن با رنگ دیگر المان­ها از جمله موکت حائز اهمیت می­باشد. در ادامه انواع رنگ­های رایج فرش آورده شده­اند و با هم بررسی خواهیم نمود که برای هر یک کدام رنگ فرش از همه مناسب­تر است.

بهترین رنگ موکت برای فرش قرمز

یکی از پرطرفدارترین رنگ­ها برای فرش، رنگ لاکی یا قرمز است. این رنگ در فرش­های سنتی بسیار رایج است و در خانه­های ایرانی بسیاری نیز دیده می­شود. این رنگ برای طراحان دکور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ قرمز با وجود بخشیدن روحی تازه به فضا، باید با ملاحضه انتخاب شود چرا که می­تواند گاهی باعث کوچک­تر دیده شدن یک فضا شود.

برای کنترل تاثیر رنگ قرمز بر روی فضا، نیاز است که رنگ موکت برای پذیرایی از بین رنگ­های روشن­­تر انتخاب شود. یک فرش قرمز باعث عمق پیدا نمودن اتاق شده و در فضای بسته انرژی زیادی را ایجاد می­کند. شما می­توانید برای جذابیت هر چه بیشتر رنگ قرمز فرش، به سراغ موکتی سفید رنگ بروید. همچنین شما می­توانید روی رنگ­هایی چون رنگ کرم یا خاکی، طوسی و خاکستری نیز حساب باز کنید. رنگ سبز و آبی نیز می­توانند انتخابی مناسب برای افراد جسور محسوب شوند. برای ست کردن رنگ موکت با فرش کلاسیک لاکی همچنین می­توانید موکتی به رنگ خنثی و طیف رنگ روشن انتخاب کنید.

بهترین رنگ موکت برای فرش آبی

این روزها فرش­های آبی و آبی فیروزه­ای نیز جزو گزینه­های محبوب و رایج هستند. رنگ آبی همانطور که می-دانید یک رنگ سرد و آرامش بخش است و می­تواند حس مثبتی را به فضا تزریق کند. برای کاهش استرس فضا نیز می­توان روی این رنگ حساب نمود.

رنگ آبی برخلاف رنگ قرمز، می­تواند به بزرگ­تر دیده شدن فضا کمک کند. در مورد رنگ آبی تنها باید در نظر داشت که سردی این رنگ بر فضا غالب نشود. به همین دلیل می­توان از رنگ موکت­ها کمک گرفت و فضا را از کسالت بار بودن خارج کرد. بهترین رنگ موکت برای فرش آبی، موکتی با تناژ خاکستری تیره و روشن، قهوه­ای تیره و رنگ­های گرم است.

بهترین رنگ موکت برای فرش کرم

کرم، رنگی گرم و خنثی است که البته دارای تنوع از تناژ زرد تا مایل به سفید می­باشد. یکی از راحت­ترین انتخاب­ها در زمینه ست کردن رنگ موکت و فرش، ست کردن موکت با فرش کرم است. چرا که رنگ کرم با هر رنگی می­تواند به خوبی هماهنگ شود. شما می­توانید برای ست کردن با رنگ کرم، از طیف رنگ­های مکمل و متضاد استفاده کنید. حتی شما این امکان را داشته تا رنگ موکت را نیز کرم رنگ انتخاب کنید. در واقع رنگ کرم را می­توان رنگی همه کاره دانست.

به کمک رنگ کرم همچنین می­توان فضا را دلبازتر نشان داد. برای فرش­های کرم روشن شما می­توانید از موکت­هایی با درجه تیر­ه­تر رنگ کرم تا قهوه­ای استفاده کنید. برای فرش­های کرم تیره­تر نیز موکت کرم با یکی دو درجه روشن­تر انتخابی مناسب است.

ست فرش کرم با موکت شتری و صورتی نیز می­تواند بسیار جذاب باشد.

بهترین رنگ موکت برای فرش سورمه­ای

رنگ سورمه­ای نیز یکی از رنگ­های بسیار جذاب و آرامش­بخش در دکوراسیون داخلی است. با رنگ سورمه­ای می­توان به فضا دکوراسیونی مدرن بخشید. این رنگ با وجود حالت لوکسی که داشته به دلیل تناژ تیره، برای ست کردن با موکت­های تیره مناسب نیست. چرا که استفاده بیش از حد از رنگ تیره در یک فضا می­تواند باعث کوتاه دیده شدن سقف و نزدیک­تر دیده شدن دیوارها به هم شود.

با انتخاب یک موکت رنگ روشن و خنثی می­توان از قدرت رنگ سورمه­ای بر فضا کم کرد. شما می­توانید برای ست کردن فرش سورمه­ای با موکت، از رنگ­های خاکستری، فیلی یا طوسی روشن استفاده کنید.

بهترین رنگ موکت با فرش شکلاتی

رنگ شکلاتی یک رنگ گرم و دلنشین است که باعث ایجاد حس آسایش و امنیت در فضا خواهد شد. این رنگ می­تواند انتخابی بسیار عالی برای فرش اتاق خواب یا سالن پذیرایی محسوب شود. وجود این رنگ در فضا حسی خوشایند و مثبت به وجود می­آورد و به نوعی تداعی­کننده طبیعت است. برای ست کردن فرش شکلاتی یا گردویی با موکت، می­توانید به سراغ موکتی به رنگ خاکستری روشن مایل به خاکستری، بژ، قهوه­ای نسکافه­ای و… بروید.

در صورتی که اتاق شما آفتاب­گیر است می­توانید از موکت­هایی با طیف رنگی تیره­تر استفاده کنید. اما برای اتاق­های کم نور، می­توانید موکتی با تناژ رنگی روشن­تر انتخاب نمایید.

حرف آخر

در این مطلب سعی شد اطلاعاتی مفید در خصوص نحوه ست کردن رنگ فرش با موکت در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. انتخاب صحیح در این مورد به شما کمک می­کند تا فضایی زیبا، دلباز و دنج داشته باشید.

شرکت گامان تزیین جاوید یکی از عرضه­کنندگان بزرگ انواع موکت در رنگ­بندی مختلف است. شما عزیزان این امکان را داشته تا به راحتی متناسب با رنگ فرش خود، از این فروشگاه معتبر دست به انتخاب موکتی با رنگی زیبا بزنید.

    https://didshahr.ir/25039

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.