https://didshahr.ir/25210

پایه ایمپلنت نقش ریشه دندان واقعی را در استخوان فک و در دهان ایفا خواهد کرد.

دندان درد

بی دندانی یعنی نقص عضو. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دچار دندان درد شده و سریعا قصد کشیدن دندان را دارید باید بگوییم اشتباه ترین کار ممکن را انجام می‌دهید.

تصور نکنید که اگر دندان را بکشید برای همیشه راحت خواهید شد. زیرا کشیدن دندان در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات بسیاری خواهد شد.

در اولین قدم زیبایی و جوانی چهره را از دست خواهید داد و تناسب میان استخوان فک، لب و دهان در بافت صورت شما بهم می‌ریزد. نبود دندان هنگام جویدن باعث ایجاد فشار به استخوان فک شده و استخوان فک به آرامی شروع به تحلیل رفتن می‌کند.

علاوه بر زیبایی، بی دندانی باعث ایجاد اختلال در سلامتی شده و مشکلاتی را برای دهان، فک و یا گوارش به وجود می آورد. بنابراین تا جایی که ممکن است باید نسبت به حفظ دندان کوشا باشید و اقدامات لازم درمانی را در جهت نگهداری دندان خود انجام دهید.

از دست دادن دندان ممکن است بر اثر ضربه، آسیب یا اتفاق دیگری باشد اما نکته مهم روش جایگزین کردن برای جای خالی دندان در دهان است. دندان مصنوعی یا بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان هستند که می‌توانند نقش دندان را در دهان ایفا کنند، اما با دندان مصنوعی نمی‌توان لذت غذا خوردن را احساس کرد و عمل جویدن سخت خواهد بود، همچنین جویدن نادرست غذا فرد را دچار مشکلات گوارشی می‌کند.

علاوه بر این دندان مصنوعی باعث ایجاد مشکلاتی هنگام صحبت کردن میشود و این مسئله باعث کاهش اعتماد به نفس میشود. در این میان بهترین راه حل در مقابل مشکل بی دندانی که روشی دائمی و مطمئن همچنین توصیه شده توسط دندانپزشکان است، کاشت دندان با روش ایمپلنت است.

در ادامه نحوه انجام ایمپلنت و همچنین قیمت ایمپلنت دندان را به شما خواهیم گفت، با ما همراه باشید …

در کلینیک دندانپزشکی سبز، درمان ایمپلنت دندان توسط متخصص جراحی دهان، فک و صورت یا متخصص پریو انجام میشود. روکش ایمپلنت پس از کاشت دندان نیز توسط متخصص پروتز دندان بصورت کاملا تخصصی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام داده می‌شود. جهت تعیین وقت ویزیت با متخصص ایمپلنت یا متخصص پروتز دندان می‌توانید با بخش پذیرش کلینیک دندانپزشکی سبز تماس بگیرید.

ایمپلنت دندان چیست؟

پایه ایمپلنت دندان یا فیکسچر نقش ریشه دندان واقعی را در استخوان فک ایفا میکند. پایه ایمپلنت از جنس تیتانیوم و سازگار با بدن است که به جای ریشه دندان توسط جراح متخصص فک و صورت یا دندانپزشک متخصص جراح لثه داخل استخوان فک قرار داده میشود. یکی از مزیت های ایمپلنت دندان این است که چون داخل استخوان فک قرار میگیرد، مانع از تحلیل استخوان فک شده و همچنین دچار لغزش یا سر و صدا نمیشود.

دندان مصنوعی Dentures

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری (fresh socket) روشی دیگر در درمان ایمپلنت است که بسته به شرایط استخوان فک، فیکسچر ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان درون فک قرار میگیرد. شرایط لازم برای انجام ایمپلنت فوری ضخامت و تراکم استخوان فک و همچنین عدم وجود عفونت در محل ایمپلنت است. اگر تمامی این شرایط برای قرار گیری پایه ایمپلنت مساعد باشد، پزشک جراح متخصص فک و صورت میتواند از روش ایمپلنت فوری استفاده کند. روش درمان به این صورت است که جراح متخصص فک و صورت بعد از کشیدن دندان خراب بلافاصله پایه ایمپلنت را در جای ریشه دندانِ کشیده شده در استخوان فک قرار میدهد و تا زمان التیام لثه و به اصطلاح جوش خوردن استخوان فک با پایه ایمپلنت، فرآیند قالب گیری و قرار دادن روکش شروع میشود. روش ایمپلنت فوری بیشتر برای ایمپلنت دندان جلو انجام میگیرد.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟

ایمپلنت برای بیشتر افراد قابل انجام است اما برای برخی که دارای شرایط خاص هستند انجام نمیشود. تشخیص اینکه چه افرادی میتوانند ایمپلنت دندان انجام دهند بر عهده پزشک متخصص جراح فک و صورت یا دندانپزشک متخصص جراح لثه است. در ابتدا اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید پزشک باید  عکس رادیولوژی از دندان شما را مورد بررسی قرار دهد.

وجود دستگاه‌های پیشرفته و مدرن رادیولوژی دندان در شرق تهران و در  کلینیک دندانپزشکی سبز امکان عکس ‌برداری از دندان و کل فک را به شما میدهد.

معاینه بهداشت دندان

شرایطی که افراد مناسب انجام ایمپلنت نیستند شامل موارد زیر است :

  • افرادی که درحال شیمی درمانی هستند.
  • افرادی که دارای پوکی استخوان هستند.
  • افرادی که مبتلا به عفونت دندان و فک هستند، که در ابتدا باید عفونت موجود در محل ایمپلنت و در کل دهان برطرف شود و در صورت از بین رفتن عفونت نسبت به انجام ایمپلنت اقدام شود.
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند، باید توجه داشته باشند که رعایت بهداشت در ناحیه ایمپلنت شده و همچنین کشیدن نخ دندان در قسمت های اطراف روکش ایمپلنت از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • افرادی که از دخانیات و سیگار استفاده میکنند، بهتر است برای مدت زمانی که قصد انجام ایمپلنت را دارند مصرف دخانیات را کاهش دهند، کم کردن مصرف دخانیات باعث التیام لثه و افزایش سرعت روند بازسازی استخوان فک میشود. در صورتی مصرف دخانیات ممکن است استخوان فک پایه ایمپلنت را پس بزند.
  • افرادی که از داروهای خاص استفاده میکنند.

عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

در فرآیند کاشت دندان، مراقبت شخص بیشترین تاثیر را بر عمر ایمپلنت دندان میگذارد. در صورت جراحی اصولی کاشت دندان و مراقبت صحیح از آن میتوان گفت عمر ایمپلنت دندان دائمی است. در صورت مراقبت نادرست و بهداشت ضعیف دهان و دندان حتی اگر بهترین برند ایمپلنت دندان هم برای شما استفاده شود، روند درمان و ماندگاری ایمپلنت دندان با شکست مواجه خواهد شد. با فرآیند ایمپلنت اقساطی در شرق تهران میتوانید شروع درمان ایمپلنت را برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود انجام دهید.

آیا ایمپلنت درد دارد؟

برای شروع و قبل از انجام ایمپلنت، مانند دیگر درمان های دندانپزشکی از بی حسی برای شما استفاده میشود. برای پاسخ به این سوال که آیا ایمپلنت دندان درد دارد باید گفت در حین عمل کاشت دندان و حین قرار دادن ایمپلنت، فرد هیچگونه دردی را حس نخواهد کرد. در صورت احساس درد بعد از ایمپلنت نیز میتوانید با تجویز پزشک از داروهای مسکن استفاده کنید.

تسکین درد بعد از ایمپلنت دندان چگونه است؟

علت درد گرفتن دندان ایمپلنت شده به دلیل ایجاد تغییرات در بافت و ساختار لثه با استفاده از تجهیزات مخصوص کاشت دندان است. برای پاسخ به این سوال که ایمپلنت درد دارد یا خیر باید گفت حین عمل جراحی کاشت دندان تمامی عروق و بافت های خونی و عصبی و همچنین بافت استخوانی و نرم این ناحیه درگیر هستند و به این ترتیب طبیعی است که درد بعد از ایمپلنت را تجربه کنید. اگر بخواهید بدانید که درد بعد از ایمپلنت چقدر طول میکشد باید گفت این شرایط برای هر فرد متفاوت است و این درد و مدت زمان آن بسته به شرایط فیزیکی و سلامتی شخص و به نحوه جراح ایمپلنت متفاوت است.  درد بعد از کاشت دندان به طور معمول بین ۵ تا ۱۰ روز طبیعی است.

بعد از اتمام کاشت دندان و جراحی ایمپلنت دندان، دکتر متخصص ایمپلنت به شما مراقبت های لازم و توصیه های مراقبت از دندان ایمپلنت شده را شرح خواهد داد که حتما به تمامی توصیه ها به دقت عمل کنید تا جراحی ایمپلنت بدون درد را تجربه کنید:

  • داروهای مسکن را سر وقت و درست در ساعت معین استفاده کنید.
  • برای کاهش درد ایمپلنت دندان از کمپرس یخ و کیسه آب یخ استفاده کنید.
  • شست و شوی دهان با آب و نمک برای ضدعفونی شدن و التیام لثه ها را فراموش نکنید.
  • از غذاها و نوشیدنی های سرد و خنک استفاده کنید.
  • بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و از مسواک و نخ دندان به طور مرتب و اصولی استفاده کنید.

دندان ایمپلنت implant dentist

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه کاشت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در درجه اول برند ایمپلنت و شرکت سازنده آن اهمیت دارد. درمان با توجه به میزان تراکم استخوان شما و استفاده از پودر استخوان یا کشیدن دندان هرکدام جداگانه دارای هزینه هایی هستند که به نوعی هزینه های جانبی ایمپلنت محسوب میشوند. هزینه پروسه درمان از جراحی تا روکش دندان و همچنین نوع روکش مورد استفاده و دستمزد متخصص جراح فک و صورت نیز جز عوامل تاثیر گذار در هزینه نهایی هستند. توجه داشته باشید که در کلینیک دندانپزشکی سبز میتوانید هزینه درمان ایمپلنت را به صورت ایمپلنت اقساطی پرداخت کنید.

در کلینیک دندانپزشکی سبز در جلسه اولیه ویزیت طرح درمان مورد نیاز شما بوسیله عکس opg که در همین مرکز تهیه میشود مشخص میشود. درمان نهایی و مدت زمان درمان برای شما در جلسه اولیه ویزیت توضیح داده خواهد شد. درمان ایمپلنت دندان توسط متخصص جراحی دهان، فک و صورت یا متخصص جراحی لثه، و روکش ایمپلنت پس از کاشت دندان توسط متخصص پروتز دندان بصورت کاملا تخصصی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام داده می‌شود. برای افرادی که دچار فوبیای دندانپزشکی هستند نیز درمان جراحی ایمپلنت با روش سدیشن یا خواب عمیق و یا بوسیله بیهوشی کامل با نظارت پزشک متخصص بیهوشی انجام میشود. جهت تعیین وقت ویزیت با متخصص ایمپلنت یا متخصص پروتز دندان و مشخص شدن طرح درمان کلی برای انجام هر نوع درمان دندانپزشکی می‌توانید با پذیرش کلینیک دندانپزشکی سبز تماس بگیرید.

آدرس:

تهران، اتوبان رسالت شرق (شهید سلیمانی)، خیابان آیت شمالی، نبش زمرد شرقی، کلینیک دندانپزشکی سبز

تلفن:

021-77808045

    https://didshahr.ir/25210

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.