https://didshahr.ir/25330

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در شرایط کنونی اولویت اول، تامین گاز مشترکین خانگی و تجاری است و باید روی مصارف واحدهای صنعتی مدیریت داشته باشیم.

The first priority of gas is residential and commercial customers

به گزارش دیدشهر، میر سعید سید متین، مدیر عامل این شرکت در جلسه ای که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی، در سالن جلسات این شرکت برگزار شد با اعلام خبر فوق در رابطه با آخرین وضعیت استان به لحاظ مصرف گاز طبیعی؛ گفت: در حال حاضر بحث ناترازی گاز در سطح کشور وجود دارد؛ در استان اردبیل نیز بواسطه قرار گرفتن در انتهای مسیر گازرسانی و همچنین سرمای هوا در صورت عدم مدیریت مصرف از سوی مشترکین، علی الخصوص مصرف کنندگان عمده گاز طبیعی احتمال افت فشار وجود دارد.

سید متین با اشاره به عدم مصرف بهینه گاز در کشور ؛ بر لزوم مدیریت مصرف گاز و انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در بخش صنعتی و نیروگاهی اشاره نمود و گفت: اقدامات بسیار موثری در حوزه فرهنگسازی و اصلاح الگوی مصرف در بخش خانگی و عمومی که بیش از 490 هزار مشترک را شامل می شود، صورت گرفته و در دست اقدام می باشد که از آن جمله می توان به همکاری تنگاتنگ صدا و سیما و آموزش و پرورش مرکز استان با شرکت گاز اشاره نمود که بدون شک و بر اساس آمار منتشره بسیار اثربخش می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل همراهی مردم شریف و فهیم استان با شرکت گاز در امر مدیریت مصرف و رعایت دمای رفاه را مناسب توصیف نمود و اظهار داشت: طی روزهای اخیر و با توجه به برودت هوا در سطح استان میزان مصرف گاز نیز افزایش قابل توجهی داشته است و لزوم رعایت الگوهای مصرف توسط مشترکین خانگی و رعایت دمای رفاه (18 الی 21 درجه سانتی گراد) بیش از پیش مد نظر مشترکین باشد.

وی در ادامه، تامین سوخت دوم برای صنایع استان را از مهمترین رویکردهای دولت در بخش مدیریت شرایط اضطراری در سطح استان برشمرد و اظهار داشت: تا بحال با اعمال محدودیت هایی در بخش‌های صنعتی و نیروگاهی در بحث مدیریت مصرف گام هایی برداشته شده است.

این مقام مسئول به اعمال محدودیت هایی در کارخانجات قند، آجر و سرامیک و همچنین محدودیت گاز نیروگاه سیکل ترکیبی و قطع گاز کارخانه سیمان اشاره نمود و تصریح کرد: در شرایط کنونی اولویت اول، تامین گاز مشترکین خانگی و تجاری است و باید روی مصارف واحدهای صنعتی مدیریت داشته باشیم.

سید متین با بیان اینکه درحال حاضر اعمال محدودیت برای صنایع در اولویت است؛ از کلیه صاحبان صنایع خواست تا بدلیل شرایط بحرانی موجود حتماً در راستای تامین سوخت دوم گام برداشته و از تجهیزات دوگانه سوز در تاسیسات صنایع خود استفاده نمایند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل به تکالیف 10 درصدی صنایع در خصوص صرفه جویی و همچنین الزام ادارات و ارگانها به صرفه جویی 30 درصدی در مصرف گاز نیز اشاره نمود و گفت: در این خصوص اقدامات گسترده ای طرح ریزی و عملیاتی شده است که از آنجمله می توان به پایش روزانه دمای رفاه در ادارات ، ارگانها و بانکها و … و طرح بهینه سازی موتورخانه ها اشاره نمود.

سید متین در پایان ضمن تاکید بر احساس مسئولیت تمامی دستگاههای درگیر ؛ عبور از زمستان امسال را نیازمند عزم همگانی همه دستگاهها و بهره گیری از ظرفیت تمامی ارگانهای تاثیرگذار در این مهم عنوان نمود و گفت: نیاز است با خرد جمعی و استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی در راستای گذر از زمستان سرد امسال تلاش نموده و در راستای خدمت رسانی به مردم شریف و فهیم استان بیش از پیش کوشا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.