https://didshahr.ir/2600

مدیر مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اتمام ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۳۹ پروژه دیگر نیز بعد از ابلاغ اعتبار و منابع مورد نیاز شروع شود به طوری که ۳ هزار و ۲۱۵ واحد مسکن در این مناطق با پرداخت تسهیلاتی به ارزش ۶۴۳ میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد.

به گزارش دیدشهر، شهرام باباخانی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی در این مناطق در حال اجراست، اظهار کرد: عمده این پروژه‌ها مربوط به آسفالت معابر، اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب، اصلاح کانال‌های آبی، احداث واحدهای آموزشی، احداث خانه محله، پارک و … است که در این مناطق عملیاتی می‌شود تا با توجه به تراکم جمعیت و مهاجرتی که به این مناطق انجام شده ساکنان بتوانند از امکانات مناسب شهری استفاده کنند.

بافت فرسوده

وی خاطرنشان کرد: رویکردی که دولت تدبیر و امید در بازآفرینی شهری و احیا و بهسازی بافت‌های قدیمی و فرسوده شهری در پیش گرفته اقدامات و فعالیت‌های مشترک با شهرداری‌ها و برخی نهادها و دستگاه‌های اجرایی است که پیش‌بینی می‌شود با تداوم اجرای این طرح‌ها در این مناطق بهترین شرایط برای سکونت مناسب فراهم آید.

در این باره بیشتر بخوانید:

۴۱ هزار واحد مسکن مهر اردبیل در اولویت ساخت قرار دارند

۱۹۲ مطب در مجتمع پزشکان راه اندازی شده است

 

مدیر مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در حوزه بازآفرینی شهری ۲۳پروژه اجرا و به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم ۳۹ پروژه دیگر نیز بعد از ابلاغ اعتبار و منابع مورد نیاز شروع شود به طوری که ۳ هزار و ۲۱۵ واحد مسکن در این مناطق با پرداخت تسهیلاتی به ارزش ۶۴۳ میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد.

باباخانی تصریح کرد: در اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری علاوه بر بودجه عمومی ۳۹۴ میلیارد ریالی شهرداری‌ها باید ۲ هزار میلیارد ریال و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد نیز یک هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال بودجه می‌آورند تا در محلات هدف پروژه‌های مورد نظر اجرایی شود تا سطح زندگی در این مناطق به میانگین مناطق برخوردار از امکانات برسد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اردبیل در پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی نیز پروژه‌هایی در حال اجراست، تصریح کرد: در شهرهای بیله‌سوار و نمین نیز مطالعات در حال انجام است تا پروژه‌های بازآفرینی شهری برای سال آینده در این مناطق تعریف شود.

مسکن مهر

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در حوزه پروژه‌های مشارکتی ما از سال‌های قبل فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را آغاز کردیم به طوری که در حال حاضر ۹ پروژه مشارکتی با قراردادی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان و با پیشرفت ۴۰ تا ۹۷ درصد در حال اجراست که نمونه موفق این پروژه‌های مشارکتی مجتمع پزشکان اردبیل، پروژه میدان شریعتی و گلستان مشگین‌شهر است که تعدادی از آنها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز در حال انجام است.

باباخانی گفت: ما همواره سعی داریم تا از ظرفیت بخش خصوصی در اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌های مشارکتی که قطعا با توجیه‌های خاص در حال اجراست استفاده کنیم تا هر چه سریعتر این پروژه‌ها که در بخش‌های مسکونی، تجاری و خدماتی احداث می‌شود مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.