https://didshahr.ir/2601

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به وجود هزارو ۸۰۰ پروژه نیمه تمام در سطح استان گفت: حدود ۴۰۰پروژه از این تعداد در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و مابقی پروژه‌ها نیز در سال‌های آینده راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش دیدشهر، داود شایقی اظهار کرد: با تصویب بودجه ۹۷ و ابلاغ آن از اوایل سالجاری ما سعی کردیم از اردیبهشت ماه جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته‌های برنامه‌ریزی ۱۰ شهرستان را برگزار کرده و توزیع اعتبارات را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این روند تا تیرماه ادامه داشته و با مبادله موافقت نامه‌ها شاهد توزیع اعتبارات به شکل استانی بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: علاوه بر اعتبارات استانی استان اردبیل با بهره‌مندی از اعتبارات ملی و ملی استانی شده سعی کرد تا بتواند در مجموع برای ۴۹ پروژه مهم سهم اعتباری دریافت کند.

شایقی مجموع اعتبارات استانی را سرجمع ۶۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا آخر سال مالی تخصیص و جذب اعتبارات ادامه دارد به طوری که تاکنون نیمی از این اعتبارات به استان اردبیل اختصاص یافته است.

وی تلاش همه دستگاه‌های اجرایی را برای جذب اعتبارات از محل استانی و ملی تا پایان تیرماه یادآور شد و بیان کرد: دو سالی است که فرصت جذب اعتبارات با تشخیص مجلس تا پایان شهریورماه اعلام می‌شود ولی به صورت قانونی دستگاه‌ها تا ۳۰ تیرماه فرصت جذب اعتبارات را دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به وجود یک هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه تمام در سطح استان اشاره و تصریح کرد: حدود ۴۰۰ پروژه از این تعداد دهه فجر امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی پروژه‌ها نیز در سال‌های آینده راه‌اندازی خواهد شد.

شایقی در ادامه بیان کرد: در سالجاری نیز پروژه‌های حوزه راه و آب و همچنین راه آهن در اولویت تکمیل و تزریق منابع قرار داشت به طوری که برای راه آهن اردبیل امسال علاوه بر ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبارات دولتی از طریق بانک ملی نیز ۲۵۰ میلیارد تومان منابع تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: بانک ملی از قسط اول خود تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان منابع را تزریق کرده و تا آخر امسال به صورت ۱۰۰ درصد قسط سال اول که ۲۵۰ میلیارد تومان است پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در سال آینده نیز با پیگیری‌های انجام شده و با عنایت رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان منابع دولتی برای راه آهن اردبیل در نظر گرفته شده که با احتساب قسط دوم بانک ملی سال آینده راه آهن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت.

شایقی خاطرنشان کرد: برای سال ۹۹ نیز ۵۲۰ میلیارد تومان منابع برای راه آهن پیش‌بینی شده که قرار است بازپرداخت تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ملی به این پروژه توسط دولت از سال ۱۴۰۰ شروع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.