https://didshahr.ir/26126

در استان مازندران بهتر است در کنار سواحل توریستی و مجتمع‌های تفریحی به مناطق دورافتاده کوهستانی هم سر بزنید.

جنگل

به گزارش دیدشهر، در این گزارش ما چند تفرجگاه را به شما معرفی می‌کنیم اما حتماً اگر پای صحبت محلی‌ها بنشینید نقاطی را به شما معرفی می‌کنند که تاکنون هیچ کجا مانند آن را ندیده‌اید.

دریاچه سد آبیدر

در ۲۰ کیلومتری شهر نور و نزدیک پارک جنگلی سیسنگان سد آبیدر واقع شده است. می‌توانید در آنجا از قایق‌سواری و اسکی روی آب لذت ببرید. راه دسترسی به این دریاچه مصنوعی از روستای ملاکلا و جاده محمودآباد به نوشهر است. بعد از پاسگاه سیسنگان باید وارد جاده فرعی شوید و تا انتهای جاده بروید.

دریاچه ممرز سفری به دنیای ارواح

دریاچه‌ای مردابی، پر از درختان شکسته و پوسیده و جنگل مه‌آلود غرق در سکوت فقط در فیلم‌های ترسناک دیده نمی‌شود؛ دریاچه ممرز در استان مازندران دقیقاً همین حال و هوا را دارد. به خاطر همین ظاهر عجیب و ترسناک به آن لقب دریاچه ارواح داده‌اند. البته نگران نباشید تا به حال هیچ اتفاق عجیب و غریبی در این منطقه رخ نداده است. دریاچه ممرز در انتهای جاده‌ای جنگلی قرار دارد. با توجه به سنگلاخی و پر از چاله بودن جاده، خودروهای سواری به سختی می‌توانند در آن حرکت کنند اما برای یک بار آن را امتحان کنید.

سفری به فراز ابرها

با سفر به روستای ییلاقی ملاکلا که در جنوب آمل واقع شده می‌توانید در اقیانوسی از ابر شنا کنید. اینجا خبری از شلوغی‌های همیشگی نیست و مثل اکثر روستاهای ییلاقی جمعیت کمی دارد. بهترین راه دسترسی از جاده هراز و از جاده فرعی به همین نام است که اول به روستای سنگ‌چال و بعد به فیلبند می‌رسد.

مازیچال، دورافتاده‌ای بکر در دل مازندران

مازیچال یکی از دورافتاده‌ترین مناطق بکر شمال است که سفر به آن حتماً می‌تواند تجربه جالبی باشد. اینجا برخلاف شهرهای لوکس شمالی خبری از هتل‌های چند ستاره و پاساژهای بزرگ نیست. درواقع در مازیچال برق، گاز، آنتن موبایل و هیچ جایی برای اجاره و اقامت وجود ندارد و اگر خواهان طبیعت بکر کوهستانی و ییلاق با چشم‌انداز جنگل‌های بلوط هستید می‌توانید در آنجا کمپ کنید.

راه دسترسی به مازیچال از روستایی به نام طویدره در جاده عباس‌آباد به کلاردشت شروع می‌شود. جاده ۱۰ کیلومتری از خط‌الراس کوه می‌گذرد.

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت، بلندترین آبشار مازندران با ارتفاع مجموع ۱۸۰ متر در بخش لاریجان شهرستان آمل، شرق کوه دماوند و بالای روستایی به همین نام قرار دارد. دیواره این آبشار کاملاً سنگی بوده و به همین دلیل صخره‌نوردان از این فرصت برای به چالش کشیدن مهارتشان استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.