https://didshahr.ir/26554

ویتامین D3 کریستال از داروهای مکمل پر استفاده در ایران به شمار می رود.

ویتامین D3 کریستال از داروهای مکمل پر استفاده در ایران به شمار می رود. همان طور که می دانید، ویتامین دی 3، از طبیعی ترین نیازهای بدن به شمار می رود و کمبود این ویتامین در بدن می تواند عواقب زیادی با خود به همراه داشته باشد. در این مقاله تلاش می کنیم شما دوستان عزیز را با فواید حاصل از مصرف ویتامین D3 کریستال CWS100، 40 و… آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

ویتامین D3 کریستال چیست و چه فوایدی دارد؟

ویتامین D3 کریستال یک پودر مکمل سفید رنگ است که قابلیت انحلال در آب دارد. امروزه بسیاری از افراد به مصرف روزانه ویتامین دی نیاز دارند. اگر شما هم جزء این افراد هستید، می توانید این پودرهای مکمل را خریداری نموده، در آب سرد حل کرده و مورد استفاده قرار دهید. کمبود ویتامین دی سه در بدن می تواند منجر به بیماری های مختلفی شود. برای مثال اگر کودکان با کمبود این ویتامین دست و پنجه نرم کنند، ممکن است احتمال ابتلای آن ها به بیماری هایی مانند راشیتیسم افزایش پیدا کند. به طور کلی، تامین ویتامین دی 3 در بدن، می تواند از بروز مشکلات مربوط به استخوان، نظیر ناهنجاری در رشد، راشیتیسم، پوکی استخوان و… جلوگیری کند. پس مصرف این ماده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از مهم ترین فایده های مصرف ویتامین D3 کریستال می توان به جلوگیری از پوکی استخوان اشاره کرد. مصرف این دارو، موجب افزایش جذب کلسیم، منیزیم و فسفر شده و از این طریق باعث افزایش استحکام استخوان های شما خواهد شد. این ویتامین جزء ویتامین های محلول در چربی شناخته می شود. بنابراین میزان جذب ویتامین D3 کریستال MIU 40 بیش از هر چیز به میزان چربی موجود در صفرا یا روده بستگی دارد.

داروی ویتامین دی 3 کریستال

توضیحاتی در مورد میزان مصرف ویتامین D3 کریستال

همان طور که گفته شد، ویتامین D3 کریستال، یک ویتامین ضروری و مورد نیاز در بدن است. نور خورشید یا هیدروکلسترول هایی که در اپیدرم حیوانات وجود دارند، بهترین منابع برای جذب ویتامین دی به شمار می روند. مسئله کمبود ویتامین دی 3، در بسیاری از مناطق ایران، خصوصا مناطق شمالی بسیار رایج است. در این مناطق به دلیل تابش کمتر آفتاب، اکثر افراد با کمبود این ویتامین دست و پنجه نرم می کنند. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند برای جبران کمبود ویتامین دی 3 در بدن، از پودرهای کریستالی استفاده کنید. حال این پودرها را چطور باید مصرف کرد؟

همان طور که در بخش های قبلی مقاله اشاره شد، ویتامین دی سه، یک ویتامین محلول در چربی است. بنابراین مصرف بی رویه و بیش از حد آن نیز می تواند بدن شما را دچار مشکل کند. طبق بررسی های صورت گرفته، مصرف 600 واحد ویتامین دی 3 در روز، می تواند برای هر فردی کافی باشد. به طور کلی بهتر است روزانه حدود 400 تا 600 واحد ویتامین دی سه جذب بدن شود. البته این مقدار به سن افراد نیز بستگی دارد. بهتر است برای تعیین دقیق میزان مصرف ویتامین دی و نحوه مصرف آن حتما به پزشک مراجعه کنید. معمولا پزشکان و متخصصان پودر داروی ویتامین دی 3 را برای کودکان و افراد سالخورده به میزان بیشتری تجویز می کنند.

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین دی 3

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مصرف بیش از حد ویتامین D3 کریستال، می تواند بدن شما را با مشکلاتی رو به رو کند. استفاده بیش از حد از این دارو، می تواند موجب بروز نارسایی های کلیوی شود. به علاوه بهتر است از مصرف بیش از اندازه مکمل های ویتامین دی، در کنار مکمل های کلسیمی، اجتناب کنید. مصرف بیش از حد این ویتامین می تواند موجب رسوب لایه های کلسیمی در کلیه، قلب، روده و… شود. بنابراین بهتر است این ماده دارویی را به صورت سرخود مصرف نکنید و پیش از مصرف آن حتما با یک پزشک متخصص و معتمد مشورت کنید.

از کجا ویتامین D3 کریستال را خریداری کنیم؟

دسترسی به ویتامین D3 کریستال به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه ها شناخته می شود. متاسفانه بسیاری از شرکت های داروسازی این ماده را به صورت بی کیفیت به مشتری عرضه می کنند. بنابراین خرید این محصول از یک شرکت معتبر دارویی در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد. مجموعه اکسیر شیمی الوند به عنوان یکی از بهترین و شناخته شده ترین مجموعه های داروسازی در ایران شناخته می شود. این مجموعه تلاش می کند محصولات خود را با بالاترین خلوص به دست شما مشتریان عزیز برساند.

از مهم ترین محصولات عرضه شده در این مجموعه می توان به ویتامین D3 کریستال اشاره کرد. برای دسترسی به پودرهای ویتامین دی 3 با کیفیت و ارزان می توانید به سایت مجموعه اکسیر شیمی مراجعه کنید. امکان خرید اینترنتی محصول به صورت جزئی و عمده در وب سایت شرکت برای شما عزیزان فراهم شده است. امید است نکات ذکر شده در متن، زمینه آشنایی شما با فواید ویتامین دی 3 کریستال را فراهم کرده باشد.

آشنایی با فواید ویتامین دی سه کریستال

 

    https://didshahr.ir/26554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.