https://didshahr.ir/26773

مديرعامل شركت گاز استان اردبیل گفت: صیانت و حراست از محیط زیست و رعایت الزامات زیست محیطی، از ملزومات شرکت گاز استان اردبیل است.

با حضور مديرعامل شركت گاز ، مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبیل ، جمعي از معاونين و روساي دو سازمان، تفاهم نامه همكاري بين اين دو سازمان در راستاي اجراي پروژه هاي زیست محیطی منعقد شد.

میر سعید سید متین اظهار داشت: طی سالهای اخیر گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار و صنایع را در راستای جایگزینی سوخت پاک با سوختهای فسیلی در دستور کار قرار داده و بحمدالله در حال حاضر بیش از 97 درصد از خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وي گاز رسانی به روستاها را مهم ترين عامل پاكيزگي محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل ها برشمرد و افزود: اصلی ترین هدف در این خصوص علاوه بر رفاه و عدالت محوری در توزیع منابع و امکانات ، استفاده از سوخت پاک توسط روستائیان و صنایع همجوار می باشد.

مديرعامل شركت گاز استان اردبیل در رابطه با گازرسانی به روستاها، به بررسی مسیرها و طرح هاي مهندسي متنوع، میزان تخريب و آسيب ها به محيط زيست را جزو مهمترین و تاثیرگذارترین پارامترها برشمرد و افزود: پروژه های گازرسانی در سطح استان علاوه بر مزایای زیست محیطی فراوانی که دارند توسط کارشناسان مجرب کنترل و مسرهایی انتخاب میگردد که حداقل تخریب را بهمراه داشته باشد.

این مقام مسئول ترویج دانش و فرهنگ محیط زیستی اقشار مختلف در رابطه با مدیریت و استفاده بهینه از انرژی های تجدید ناپذیر را جزء مهمترین موضوعات مشترک شرکت گاز و سازمان محیط زیست عنوان نمود و افزود: معرفی انواع انرژی های تجدیدپذیر، ایجاد جذابیت و تسهیلات در راستای جلب مشارکت مردمی به منظور استفاده از انرژی های نو و همچنین بهره گیری از ظرفیت های علمی و امکانات آموزشی هر دو سازمان در اشاعه فرهنگ اصلاح الگوی مصرف انرژی و کاهش آلاینده های زیست محیطی از دیگر موضوعات مطرح در این تفاهم نامه می باشد.

سید متین پايبندي به اصول و ارزش هاي زيست محيطي را يکي از مهمترين دغدغه هاي مسئولین ، کارکنان و پیمانکاران شرکت گاز عنوان نمود و اظهار داشت: مسئولین و کارکنان شرکت در راستاي حفظ محیط زیست و رعایت الزامات قانونی زیست محیطی در فعالیت ها و خدمات شرکت، کليه عمليات و فرايند هاي خود را که داراي جنبه هاي بارز و غير بارز زيست محيطي می باشد و همچنين الزامات قانوني مرتبط را شناسايي کرده و براي دستيابي به آنها برنامه ريزي نموده و روش اجرايي تهيه کرده اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل اصلاح و بهبود مصرف سوختهای فسیلی در صنایع و جایگزین نمودن گاز طبیعی با سوختهای فسیلی، پایش و کنترل مخاطرات زیست محیطی در فعالیتهای گازرسانی، توسعه فضای سبز در تاسیسات و اماکن اداری شرکت گاز استان و توسعه جایگاههای CNG را نمونه ای از اقدامات زیست محیطی عنوان نمود و گفت: با اقدامات خوبی که در حوزه گازرسانی و آغاز بکار فرآیند اجرایی خط دوم انتقال صورت گرفته، میزان گاز طبیعی تخصیصی به استان به دو برابر افزایش خواهد یافت که این مهم قطعا به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای زیست محیطی شرکت گاز استان مطرح خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.