https://didshahr.ir/27338

براساس اعلام رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، قرار است آزمون داوری و میانجیگری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت انجام شود. اولین نوبت در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد و نوبت دوم نیز در آخر زمستان ۱۴۰۲.

دادگاه

حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه درباره جزئیات برگزاری این آزمون گفت: «پذیرش دور‌ه‌ های میانجیگری و داوری در دو بخش با آزمون و بدون آزمون برگزار می ‌شود که ثبت ‌نام بدون آزمون از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز توسعه حل اختلاف و سایت جهاد دانشگاهی امکان پذیر است.»

آقای صادقی در ادامه ضمن بیان این نکته که ثبت نام دوره ‌های بدون آزمون به طور منظم از بیستم تا انتهای هر ماه انجام می ‌شود، ادامه داد:«این امکان برای این منظور فراهم شده است که علاقه ‌مندان هر ماه در یک بازه زمانی مشخص امکان دسترسی و ثبت نام در این دور‌ه ‌ها را داشته باشند».

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با خبر برگزاری دونوبت آزمون داوری و میانجیگری در پاییز و زمستان امسال (۱۴۰۲)، تصریح کرد که آزمون پاییز داوری و میانجیگری در آبان و آزمون نوبت دوم در اواخر زمستان خواهد بود و در این زمینه هماهنگی ‌های لازم با مرکز آزمون جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

آقای صادقی همچنین عنوان کرد که انتظار می‌ رود حجم زیادی از داوطلبان در آزمون داوری و میانجیگری شرکت کنند.

براساس گفته های حجت الاسلام والمسلمین صادقی، این آزمون در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می ‌شود. در بخش عمومی این آزمون حقوقدانان و در بخش تخصصی متخصصان در رشته‌ های ده‌گانه پیش بینی شده که دعاوی آنها در محاکم رسیدگی می ‌شود، شرکت می‌کنند.

او همچنین اشار کرد که: «پذیرفته شدگان در آزمون داوری و میانجیگری سال ۱۴۰۲، پس از قبولی در مصاحبه علمی و تایید صلاحیت عمومی در دوره ‌های آموزشی تخصصی شرکت می‌کنند تا آموزش ‌های لازم برای داوری در رشته ‌های تخصصی خود را کسب کنند».

طبق گفته آقای صادقی شرکت در این آموزش‌ ها برای پذیرفته شدگان، به منظور آشنایی بیشتر آن ها با مسائل حقوقی است تا این داوران در حین داوری، با کسب تخصص و موضوع ‌شناسی در قوانین مرتبط و مسائل حقوقی آشنایی و تخصص کامل را کسب نمایند.

آزمون داوری و میانجیگری سال ۱۴۰۲، آزمونی دو مرحله ای است که برای ثبت نام در آن لازم است داوطلبان شرایط سنی و تحصیلی خاصی را دارا باشند. تمامی اطلاعیه هایثبت نام آزمون داوری و میانجیگری 1402 از طریق سایت موسسه بین المللی حقوقی دکتر بهنیایی اعلام می شود.

لذا داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون باید به سایت مذکور مراجعه کنند. در صورت تمدید یا تغییر شرایط، جدول زمانبندی در این سایت به روزرسانی می شود.

دفترچه راهنمای آزمون داوری و میانجیگری سال ۱۴۰۲

تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام و مطالعه شرایط و ضوابط شرکت در آزمون داوری و میانجیگری در دفترچه این آزمون منتشر می شود. لذا داوطلبان باید برای تعیین صلاحیت خود برای شرکت در آزمون داوری و میانجیگری، اطلاعات و شرایط خود را با موارد منتشر شده در دفترچه راهنما مطابقت دهند و سپس برای ثبت انم اقدام نمایند.

دفترچه راهنمای آزمون داوری و میانجیگری همزمان با انتشار فراخوان ثبت نام در آزمون های استخدامی منتشر می شود و شامل تمامی موارد از جمله شرایط، مواد آزمون، امتیازات و سهمیه های قانونی، مراحل ثبت نام و مراحل اعلام نتیجه است.

زمانبندی ثبت نام آزمون داوری و میانجیگری

براساس اعلام مرکز توسعه حل اختلاف کشور که متولی برگزاری آزمون داوری و میانجیگری و با هماهنگی جهاد دانشگاهی به عنوان مجری برگزاری این آزمون، زمان ثبت نام به دو دسته با آزمون و بدون آزمون اعلام شده است.

تاریخ ثبت نام با آزمون مورخ ۲۳ مهر ۱۴۰۲ تا ۵ آبان ماه خواهد بود و ثبت نام برای داوطلبان بدون آزمون نیز ۲۳ مهر ماه تا ۳۰ مهر ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

براساس اعلام این زمانبندی تاریخ تمدیدی برای آن اعلام نشده است. زمان برگزاری آزمون ۲۶ آبان ماه عنوان شده و برای اعلام نتایج نیز تاریخی ذکر نشده است.

اعلام نتایج پذیرفته شدگان آزمون داوری و میانجیگری سال ۱۴۰۲

داوطلبان با آزمون یا بدون آزمون که برای تصدی مناصب داوری و میانجیگری قوه قضائیه در سال ۱۴۰۲ ثبت انم کرده اند، باید با موفقیت بتوانند مراحل گزینشی را طی کرده و حد نصاب لازم را به دست آورند تا وارد مرحله بعدی گزینش شده و در انتها در میان پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند.

باید خاطر نشان کنیم که نتایج این آزمون، مدتی پس از برگزاری آزمون مربوطه و اتمام گزینش داوطلبان در هر مرحله اعلام می شود.

شرکت کنندگان در این آزمون باید برای اطلاع از قبولی یا رد خود، در انتظار انتشار نتایج آزمون داوری و میانجیگری 1402 باشند و در صورت قبولی و پذیرش نهایی نیز خود را برای مرحل بعد آماده نمایند.

از آنجایی که گزینش داوطلبان با آزمون و بدون آزمون برای انتخاب و تصدی مناصب داوری و میانجیگری سال 1402 در چند مرحله انجام می گیرد، لذا نتایج هر یک از مراحل ثبت نام آزمون میانجیگری به صورت مجزا و در بازه های زمانی مختلفی اعلام می شود.

از سوی دیگر پذیرفته شدگان مرحله اول در آزمون منصب داوری و میانجیگری سال ۱۴۰۲ به میزان حداکثر 2 برابر ظرفیت اعلام و داوطلبان متقاضی پذیرش بدون آزمون برای مرحله بررسی مدارک فراخوانده می شوند.

این افرد بعد از بررسی و تایید صحت اطلاعات برای مصاحبه دعوت می شوند. نتایج این مرحله نیز مدتی پس از اتمام فرآیند بررسی اعلام می شود.

مرکز آزمون های استخدامی جهاد دانشگاهی به عنوان مجری برگزارکننده آزمون، نتایج را به صورت اینترنتی در سایت خود به نشانیhrtc.irمنتشر می کند. بنابراین داوطلبان می توانند برای مشاهده نتایج بصورت اینترنتی به این سایت و قسمت جذب همکاری آزمونی و غیرآزمونی داوری و میانجی‌ گری مراجعه کنند.

آزمون شفاهی، مرحله پایانی

بعد از تایید صلاحیت پذیرفته شدگان، این افراد باید برای استخدام منصب داوری و میانجی گری شورای حل اختلاف قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ وارد مرحله مصاحبه و آزمون شفاهی شوند. مرحله مصاحبه شفاهی هم برای داوطلبان با آزمون و هم برای داوطلبان بدون آزمون برگزار می شود.

در نهایت با برگزاری مصاحبه ها، نمرات نهایی داوطلبان اعلام می شود. نتایج نهایی با نمره وزنی 60 درصد برای آزمون و 40 درصد برای مصاحبه تعیین خواهد شد.

موسسه بین المللی داوری و حقوقی دکتر بهنیایی

موسسه بین المللی داوری و حقوقی دکتر بهنیایی با بیش از دو دهه تجربه در حوزه های تخصصی حقوقی بر آن شده است که با ارائه خدمات نوین و بی سابقه سپاس همراهی مخاطبان خود را به جا آورد. دوره داوری بنیاد حقوقی دکتر بهنیایی شامل آموزش صفر تا صد هر آن چیزی است که یک داور برای دریافت و موفقیت در یک پرونده به آن نیاز دارد.

درآمد بالای حوزه داوری سبب شده است که افراد حقوقی بسیاری در زمینه داوری ورود پیدا کنند، اما آن کسی در حوزه داوری به موفقیت دست پیدا می کند که پرونده های مناسبی را برگزیند. ما در بین المللی داوری و حقوقی دکتر بهنیایی، این موقعیت را برایتان فراهم می کنیم تا پس از گذراندن دوره ها در بنیاد، در صورت داشتن پشتکار و توانمندی، همکاری خود را با شما آغاز نماییم.

علاوه بر استخدام و فراهم آوردن شرایط کاری، نام شما در کتاب مرجع مشخصات داوران حقوقی ایران ثبت شده و خانه داوران بنیاد حقوقی بهنایی نیز شما را به رسمیت شناخته و نامتان را در سایت درج می نماید

خدمات نوین بنیاد بهینایی عبارتند از:

  • برگزاری دوره های تخصصی داوری (برای اولین بار به همراه محتوای نوین و بی سابقه)
  • استخدام نیروهای داوری آموزش دیده در بنیاد
  • تاسیس انتشارات جاد (تخصصی حقوقی)
  • گروه پژوهش جاد (پژوهش و مطالعه به روی جدید ترین متد های حقوقی جهان)

    https://didshahr.ir/27338

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.