https://didshahr.ir/27576

برخی معتقند که نوشیدن آب میوه مفیدتر از خوردن میوه است و به همین دلیل به دنبال خرید آبمیوه گیری هستند.

طرز کار آب میوه گیری ۴کاره 

چنانچه شما هم به فکر تهیه‌ی آب میوه گیری ۴ کاره افتاده‌اید اما نمی‌دانید استفاده از آن‌ها به چه نحوی است، ما در این مقاله به شما نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره و فواید و ویژگی‌های وجود آن‌ها در آشپزخانه را به شما می‌گوییم. اگر هنوز آب میوه گیری مناسب خود را انتخاب نکرده اید می توانید نگاهی به مطلب بهترین آبمیوه گیری داشته باشید.

آبمیوه گیری 4 کاره چیست؟

ابمیوه گیری 4 کاره در حقیقت دارای چند سری مختلف است که با اتصال هر کدام به دستگاه یک کار متفاوت را می تواند انجام دهد. به طور مثال با نصب سری مخلوط کن می توان از مخلوط کن آن استفاده کرد و با نصب سری آسیاب می توان با کمک آن مواد مختلف را آسیاب کرد، خیلی مهم است دستگاه چند کاره در تمامی این بخش ها کیفیت عملکرد مناسبی داشته باشد.

یک آبمیوه گیری چند کاره از چند بخش تشکیل شده است؟

  1. آبمیوه گیری: اولین قسمت این دستگاه بخش آبمیوه گیر یا جویسر است که به کمک آن می‌توانید از مرکبات و میوه‌های مختلف نوشیدنی‌های خوش‌طعم و جذاب تهیه کنید.
  2. آسیاب کن: آسیاب کن دیگر بخش این دستگاه چندکاره است که به کمک آن می‌توانید مواد خوراکی سخت مانند مغزیجات، قهوه، هل و سوماق و دیگر مواد را آسیاب و پودر کنید.
  3. خرد کن: خرد کن نیز دیگر دستگاهی است که موقع آشپزی به کمک شما می‌آید. هر نوع از صیفی‌جاتی که در حین آشپزی لازم است خرد کنید، مانند پیاز، سیب‌زمینی، هویج و دیگر سبزیجات را به کمک این دستگاه می‌توانید حسابی ریز کنید.
  4. مخلوط کن: اگر برای درست کردن غذاهایی که نیاز به مخلوط شدن چندین مواد با هم دارند بخواهید جداگانه وقت بذارید و این مواد را آماده کنید، وقت زیادی از شما گرفته می‌شود. با کمک مخلوط کن می‌توانید تمامی مواد نرم و سفتی که باید خرد و ادغام شوند را در عرض چند دقیقه تبدیل به ترکیب مورد نیاز کنید.

طرز استفاده از آب میوه گیری چهار کاره

اگر نمی‌دانید نحوه کار با این دستگاه به چه صورت است، در ادامه راهنمای استفاده از آبمیوه گیری که بسیار ساده است را مشاهده خواهید کرد. با کمک این مراحل به‌سادگی می‌توانید با دستگاه خود کار کنید.

    1. بعد از هر با ر استفاده از آبمیوه گیری تمامی قطعات را به خوبی بشویید و خشک کنید سپس در جای خود قرار دهید.
    2. قبل از اینکه میوه و سبزیجات و یا مواد دیگر را به دستگاه برای اماده سازی قرار دهید حتما خب ان ها شسته و خشک نمایید.
    3. میوه هایی که داارای هسته هستند را از جدا کنید و با هسته در داخل آبمیوه گیری قرار ندهید.
    4. دهانه ورودی را در نظر داشته باشید و با توجه به دهانه میوه ها را خرد کنید.
    5. در هنگام وارد کردن می وه ها به دستگاه فشار وارد نکنید و به ارامی این کار را انجام دهید.
    6. اگر در حال آبمیوه گیری بودید و مخزن پر شد آن را خالی کنید و دوباره از آن استفاده کنید.
    7. به یاد داشته باشید تا زمانی که کارتان تمام نشده است دستگیره های قفل را باز نکنید

آبمیوه گیر چهار کاره بخریم؟

خرید آبمیوه گیری چهار کاره به افرادی پیشنهاد می‌شود، که سایر دستگاه‌ها نظیر خردکن و مخلوط کن و … را ندارند، چرا که با خرید آب میوه گیری چهار کاره تمام این وسایل را با هم خواهند داشت. آبمیوه گیری چهار کاره طرفداران زیادی دارد و در واقع یک انتخاب ایده‌آل برای بسیاری از افراد است؛ چرا که علاوه بر اینکه کارایی‌های متعدد و کاربردی دارد، بلکه حجم کمی را هم اشغال می‌کند و به علاوه نحوه استفاده از آن نیز به راحتی آب خوردن است. جالب اینجاست که تمامی قطعات آبمیوه گیری قابلیت جدا شدن را دارند و به راحتی می‌توان قططعات را جدا کرد و شست.

نکات مهم در هنگام کار با آب میوه گیری

آی پی امداد به نکات مهم آموزش کار با آب میوه گیری پرداخته است تا در صورت استفاده با رعایت موارد ایمنی در حفظ دستگاه خود کوشا باشید:

  • از آبمیوه گیری برای آب میوه های نرم مانند کیوی، موز، زردآلو و حتی گوجه فرنگی استفاده نکنید.
  • در این صورت سوراخ های فیلتر آب میوه گیری شما مسدود می شود و در فرآیند آبمیوه گیری اختلال ایجاد می کند.
  • برای میوه های نرم از مخلوط کن استفاده کنید.
  • پس از کار با آبمیوه گیری، فیلتر و صافی را با یک مسواک نرم تمیز کنید.
  • فیلتر را با دقت تمیز کنید تا از گرفتگی و آلودگی خلاص شوید.
  • اگر ظرف مخلوط کن را روی دستگاه قرار دارد و نمیچرخد، مشکل از کوبل ها است.
  • با گذشت زمان، این کوبل ها خرد می شوند و شیشه مخلوط کن به درستی بسته نمی شود.
  • در صورت مواجهه با لرزش و صدای آبمیوه گیری، کمک فنرها و کوبل ها باید تعویض شوند.
  • همه برندهای آبمیوه گیری برای کار با این دستگاه از فرآیند یکسانی استفاده می کنند و معمولا دارای دکمه های استارت، سرعت کم تا زیاد هستند.

دستگاه آبمیوه گیری برای چه افرادی مناسب است؟

کاملا مشخص است که شما آب خیلی از میوه ها مانند پرتقال و لیمو شیرین را می توانید با یک آبمیوه گیری دستی ارزان قیمت هم  بگیرید. پس اگر در دسته افرادی هستید که صرفا آب پرتقال و مرکبات را در حد یک لیوان روزانه مصرف می کنید، نیازی به دستگاه آبمیوه گیری برقی ندارید.

اما اگر از افرادی هستید که علاوه بر مرکبات به دنبال آبگیری میوه های دیگری مانند موز، انار، سیب، هویج و… هستید و اتفاقا به صورت منظم علاقه به نوشیدن آبمیوه تازه دارید، دستگاه آبمیوه گیری برقی دقیقا برای شما ساخته شده است.

برخی معتقند که نوشیدن آب میوه مفیدتر از خوردن میوه است و به همین دلیل به دنبال خرید آبمیوه گیری هستند. اما باید بدانید که آبمیوه یک معجون جادویی نیست و از نظر ویتامین و ارزش، هیچ تفاوتی با خوردن میوه ندارد، اما اگر شما آب میوه را بهتر و راحت تر از خود میوه مصرف می کنید، پس از این نظر خرید آبمیوه گیری کار درستی است.

بهترین برند های آبمیوه گیری در بازار کدامند؟

خب قبل از بررسی مدل های مختلف بد نیست نگاهی به مارک های مختلف داشته باشیم و ببینیم بهترین برند آبمیوه گیری از میان مدل های موجود در بازار ایران کدام ها هستند و بین این برندها کدام یک وضعیت بهتری دارد و اگر از آن خرید کنیم بهتر است.

  • آبمیوه گیری مارک فلر
  • آبمیوه گیری مارک بوش
  • آبمیوه گیری مارک ویداس
  • آبمیوه گیری مارک تفال
  • آبمیوه گیری مارک پارس خزر
  • آبمیوه گیری برند تولیپس
  • آبمیوه گیری مارک پاناسونیک
  • آبمیوه گیری برند گوسونیک
  • آبمیوه گیری مارک کنوود
  • آبمیوه گیری مارک براون

طرز استفاده از آب میوه گیری سه کاره پارس خزر

در ادامه به بررسی نحوه استفاده از آبمیوه گیری پارس خزر می پردازیم:

آب میوه گیری پارس خزر از یک موتور اصلی با قدرت مناسب تشکیل شده است که تجهیزات و ابزارهای مختلفی بر روی آن نصب شده و کارایی آن را افزایش می دهد. جنس بدنه اصلی پلاستیک است و باعث کاهش وزن دستگاه می شود. یک پارچ همزن پلاستیکی با ظرفیت زیاد برای تهیه 4 تا 5 لیوان آب میوه بسیار کارآمد خواهد بود. تیغه های این آبمیوه گیری از استیل ضد زنگ ساخته شده است که تقریباً هر چیزی را خرد و مخلوط می کند.

برای آبگیری سایر میوه ها می توانید از قسمت آبگیری که شامل تیغه و توری است استفاده کنید. به این ترتیب میوه هایی با تفاله مانند سیب و گلابی به راحتی آبگیری می شوند. افرادی که تجربه خوبی از محصولات قدیمی دارند، برای ارتباط با محصولات جدید مشکل دارند. برای این دسته از افراد ۀبمیوه گیری پارس خزر تولید می کند.

نحوه استفاده از آب میوه گیری چهار کاره بوش

در ادامه مطلب نحوه گرفتن آب میوه با آبمیوه گیری با ما همراه باشید تا  به بررسی روش کار با آبمیوه گیری بوش بپردازیم:

بوش نام یک برند معروف و محبوب در بین ایرانیان است که طرفداران خاص خود را دارد. نحوه استفاده از آبمیوه گیری بوش اصلا سخت نیست و نیازی به برش های اولیه ندارد به همین دلیل بسیار سریع و آسان انجام می شود.

قدرت بالای موتور این آب میوه گیری نیروی لازم را برای تمام نیازهای روزانه شما در آشپزخانه در خصوص آب میوه گیری و سبزیجات تامین می کند و برای آب گیری و له کردن نیازی به دستگاه دیگری نخواهید داشت. هنگامی که آبمیوه گیری در حین آبگیری میوه ها و سبزیجات باز می شود، موتور آن به طور خودکار در عرض چند ثانیه خاموش می شود.

میوه گیری چندکاره بهتر است یا آبمیوه گیر تک؟

چنانچه هر چهار دستگاه متصل به هم برای شما کاربرد دارند، بهتر است سراغ دستگاه‌های چندکاره بروید. اگر فقط یک آبمیوه‌گیری می‌خواهید تا نوشیدنی‌های خود را تهیه کنید، خرید آبمیوه‌ی تک هم هزینه پایین‌تری دارد و هم فضای کمتری را اشغال می‌کند.

جمعبندی 

 چنانچه هم مصرف آبمیوه‌ی طبیعی در منزل شما بالا است و هم ادویه‌جات مختلف را ترجیح می‌دهید که خودتان آسیاب کنید، چنانچه خردکن و مخلوط کن هر دو دستگاه‌های پراستفاده‌ای در خانه‌ی شما به‌حساب می‌آیند، خوب است که سراغ دستگاه‌های چندکاره بروید.

    https://didshahr.ir/27576

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.