https://didshahr.ir/27804

برای پیش بینی قیمت طلا در سال۱۴۰۳ باید به فاکتور‌هایی نظیر روابط منطقه، مسائل سیاسی و…توجه کرد.

طلا وجواهرات

برای داشتن یک سرمایه‌گذاری خوب و بی‌عیب باید بازار‌های مالی را به خوبی تحلیل کرده و البته برای این تحلیل ابزاری درست و بی‌عیب را دراختیار داشت. سرمایه گذارانی که بازار طلا را برای سودگیری انتخاب می‌کنند، همواره از قیمت طلا در سال۱۴۰۳ به عنوان یک موضوع جذاب یاد می‌کنند. البته که علاوه بر طلا، سکه هم جایگاه مشابهی دارد. به همین دلیل در ادامه پاسخی کامل به سوال «قیمت طلا در سال۱۴۰۳ چقدر می‌شود؟» خواهیم داد.

اصول پیش بینی قیمت طلا در سال۱۴۰۳

حتما می‌دانید که طلا از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بازار فلزات گرانبها بوده و از آن به عنوان یک عامل ساپورت کننده برای ارز‌های فیات یاد می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آسمونی خدمت شما تمامی فاکتور‌های موثر بر قیمت طلا در سال۱۴۰۳ را شرح خواهیم داد.

عوامل اقتصادی

نیازی به توضیح نیست که بازار یک کشور تا چه اندازه تحت تاثیر عوامل اقتصادی آن است. در بسیاری از کشور‌ها که ایران هم می‌توان در این باره مثال زد، طلا یک شاخص اقتصادی مهم تلقی می‌شود. به همین دلیل باید برای پیش بینی قیمت طلا فاکتور‌هایی نظیر، تورم، نرخ بهره و…را درنظر بگیریم. اما خود عوامل اقتصادی ممکن است درگرو عوامل دیگری باشند. به این عامل اشاره خواهیم کرد.

اوضاع سیاسی کشور چگونه است؟

درباره کشور ایران می‌توان این نکته مهم را مطرح کرد که مسائل سیاسی به خوبی روی قیمت طلا موثر است. به خصوص اگر قرار باشد درباره اوضاع سیاست خارجه کشور ایران صحبت کنیم. برای نمونه می‌توان به تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری و مالی اشاره کرد. حتما می‌دانید که این فاکتور سالهاست که سبب بی‌ثباتی در قیمت‌ها شده اند. به علاوه اینکه مواردی مانند جنگ داخلی و خارجی و تغییرات نظام سیاسی هم به این موارد باید اضافه کرد. درمیان مسائل سیاسی مختلف سطح دنیا، یک فاکتور بیش از دیگران روی قیمت دلار موثر بوده است.

جنگ اوکراین و روسیه که از فوریه۲۰۲۲ شروع شد، خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل سیاسی موثر بر قیمت طلا معرفی کرده است. به علاوه اینکه جنگ غزه را هم نباید درباره این موضوع بدون تاثیر دانست. اما فراتر از اتفاقات داخل کشور، تغییرات بین المللی هم سبب می‌شوند که قیمت طلا تحت تاثیر باشد. در ادامه درباره صفر تا صد این فاکتور صحبت خواهیم کرد.

تغییرات جهانی؛ عاملی مهم در پیش بینی قیمت طلا

تغییراتی که در سطح دنیا، بخصوص درباره قیمت دلار رخ می‌دهد، روی قیمت طلا به خوبی موثر می‌باشند. علاوه بر اینکه عرضه و تقاضا روی قیمت ارز تاثیر می‌گذارد، باید بدانید که برخی وقایع خاص هم در این باره به خوبی موثرند. برای نمونه تصور کنید که مذاکرات بین المللی سبب تزریق ارز بشود. آزاد شدن پول‌های ایران توسط کره جنوبی را بخاطر بیاورید. این امر به خوبی قیمت دلار را در کشورمان تحت تاثیر قرار داد.

حال کنار آزاد شدن این حجم دلار، مواردی مانند مذاکره و توافق در آن هم می‌تواند سبب کاهش قیمت دلار و طلا بشود. البته که این تغییرات روی دیگری نیز دارند. به طوری که هرگونه تجریم و تحول منفی دیگر سبب می‌شود که قیمت دلار و طلا بشود. اما برای پیش بینی قیمت طلا در سال۱۴۰۳، بد نیست فاکتور‌های فنی را هم بررسی کنیم.

نقش فاکتور‌های فنی در تعیین قیمت طلا سال۱۴۰۲

عواملی که تا قبل از این بخش ذکر کردیم، شاید بازار ارز‌های خارجی و…را نیز تحت تاثیر قرار بدهند. اما برخی عوامل فقط به خود بازار طلا مربوط می‌شوند. برای نمونه می‌توان به تکنولوژی‌هایی که مربوط به استخراج طلا هستند اشاره کرد. همچنین روش‌هایی که برای فرآوری و ذوب طلا بکار می‌روند را هم نباید از یاد برد. البته که این موارد بسیار تخصصی بوده و معمولا نمی‌توان انتظار این را داشت که افراد غیر حرفه‌ای با آن‌ها آشنا باشند. اما یک سرمایه گذار حرفه‌ای حتی این موارد را نیز برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا رصد می‌کند.

بررسی ارزچش هر گرم طلای۱۸ عیار

موضوعی که بسیاری از افراد درباره‌اش سوال دارند، مفهوم۱۸ عیار و یا۲۴ عیار بودن طلا است. عیار به میزان خلوص طلا گفته می‌شود. طلای۲۴ عیار حداکثر خلوص (۹۹ درصد) و۱۸ عیار کمترین خلوص را دارا می‌باشد. استفاده از فلزات دیگر و ترکیب آن‌ها با طلا سبب افزایش استحکام این آلیاژ می‌شود.

    https://didshahr.ir/27804

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.