https://didshahr.ir/2877

مدیر امور منابع آب استان اردبیل گفت: در 10 ماهه سالجاری در چاههای 13 روستای تابعه بخش مرکزی شامل شهرستان اردبیل واقع در دشت ممنوعه اردبیل 28 دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

به گزارش دیدشهر، مهندس ایوب ورقائی اظهار داشت در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی در دشت ممنوعه اردبیل در 10 ماهه سالجاری در چاههای 13 روستای تابعه بخش مرکزی شامل شهرستان اردبیل واقع در دشت ممنوعه اردبیل 28 دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

وی ادامه داد: با نصب تعداد بیست و هشت کنتور حجمی هوشمند از نوع اسپیناس و مغناطیسی ایفا صنعت، معادل 7 / 1 میلیون متر مکعب در سال در آبخوان ممنوعه دشت اردبیل صرفه جویی شده است.

آبیاری

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل افزود: این اقدام با تلاش و پیگیری عوامل محترم نیروی انتظامی و همکاری بهره برداران و نیروهای گشت و بازرسی به نتیجه رسید است.

مهندس ایوب ورقائی با اشاره به زحمات تلاشگران عرصه حافظان آب اظهار کرد: از تمامی زحمتکشان و جهادگران آب و اعضاء محترم شورای حفاظت از منابع آبی، مجاری و تاسیات آبی، در راستای تسهیل و رسیدن به اهداف طرح احیاء و تعادل بخشی تقدیر و تشکر می گردد.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به هماهنگی با بهره برداران چاههای کشاورزی در فروردین ماه سال آتی نیز نسبت به نصب 8 دستگاه کنتور هوشمند بر سر چاه های مورد بهره برداری اقدام لازم صورت خواهد گرفت و تعداد آن به 36 دستگاه افزایش خواهد یافت.

دشت ممنوعه اردبیل با مساحت 990 کیلومتر مربع، دارای 605 میلیون متر مکعب کسری مخزن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.