با برنامه ریزی درست و اصولی برای سفارش تولید محتوای متنی تخصصی می توانید خیلی سریع تر از آنچه فکرش را می کنید به نتیجه دلخواه تان، که فروش تورهای مسافرتی است، برسید.
برای سال های سال است که سفر و مسافرت، به یک جزء جدانشدنی از زندگی خانواده ها تبدیل شده و توانایی منحصر به فرد خود را در رشد صنعت گردشگری نشان داده است! تقاضا برای خرید تورهای مسافرتی داخلی و خارجی در هر سال، نسبت به سال های قبل، افزایش بیشتری دارد و پیش بینی می شود آمار در آینده، به طور فزاینده، صعودی باشد.
با این حساب آیا فکر نمی کنید میلیون ها نفر از سراسر جهان آماده هستند تا چمدان های خود را ببندند و راهی سفر شوند؟ این افراد چطور می توانند مقصد گردشگری محبوب و مورد علاقه شان را پیدا کنند؟… طبیعی است که در اولین اقدام، وارد وبسایت های آژانس های مسافرتی و خدمات تور گردشگری شوند و شروع به جستجو کنند. خب! در این صورت یک مسئله مطرح می شود… کدام وبسایت ها در رتبه های اول به مخاطبان نمایش داده می شوند؟
درست همینجاست که اهمیت تولید محتوای گردشگری مشخص می شود و اگر با ما همراه باشید، بهتر متوجه می شوید که پویایی و جذابیت سایت های مسافرتی به همین محتواهای متنی و تصویری وابسته است!
راه های زیادی برای بهبود رتبه سایت گردشگری و افزایش فروش تورهای مسافرتی وجود دارد. از تبلیغات آنلاین گرفته تا کمپین های رپورتاژ آگهی، تولید پادکست های سفر، طراحی بنر و …، همگی در این مسیر، ابزارهای کمک کننده هستند. در این میان، ساده ترین و پرکاربردترین روش برای جذب مخاطب به یک سایت گردشگری، تولید محتوای متنی حرفه ای است. محتواهایی که مطابق با اصول سئو و نگارش، آماده شده اند، بی شک، بیشتری تأثیر را در کاربران این وبسایت ها خواهند داشت.
اگر مدیر یک آژانس مسافرتی هستید و هنوز آنطور که باید از فضای آنلاین و وبسایت خود، رضایت ندارید، همین حالا دست به کار شوید. با برنامه ریزی درست و اصولی برای سفارش تولید محتوای متنی تخصصی می توانید خیلی سریع تر از آنچه فکرش را می کنید به نتیجه دلخواه تان، که فروش تورهای مسافرتی است، برسید.
در وبسایت کافه محتوا ( www.cafe-mohtava.ir )، مرجع تخصصی تولید محتوای سایت گردشگری و صنعتی، همراه ما باشید تا چند تا از فوت و فن های نوشتن یک متن جذاب برای این مدل وبسایت ها را برایتان آموزش بدهیم… کمی خلاقیت، انگیزه و تلاش، سایت شما را به اوج می رساند! تردید نداشته باشید….
قوانین مهم برای تولید محتوا سایت گردشگری
قانون شماره 1: صادق و شفاف باشید
وقتی قرار است یک متن درباره سفر و گردشگری بنویسید، به این فکر کنید که هیچ کدام از مخاطبان سایت شما تمایل ندارند در میان یک متن طولانی، با جملات پیچیده و مبهم، سردرگم شوند! آنها معمولاً دوست دارند که در مدت مثلاً 10 دقیقه، خیلی کوتاه و مختصر، اطلاعاتی را بخوانند و سپس درباره خرید تور مسافرتی تصمیم گیری کنند.
بنابراین، اولین قانون در تولید محتوای سایت گردشگری این است که واضح و شفاف صحبت کنید و با مخاطبان سایت خود، صادق باشید. درباره یک موضوع فقط مطلب بنویسید تا خوانندگان بتوانند سریع با محتوا ارتباط برقرار کنند. جملات را کوتاه و روان بنویسید تا قابل درک باشد. حواستان به دکمه کال تو اکشن یا فراخوان برای اقدام نیز باشد.
قانون شماره 2: برندسازی کنید
امیدواریم وقتی در حال برنامه ریزی برای تولید محتوای سفر و گردشگری هستید، حواستان به برندتان باشد! وقتی موفق می شوید که در میانه مطلب، در لابه لای محتواهای سایت خود، به صورت کاملاً حرفه ای اما پنهان، برندسازی کنید. شما باید آژانس مسافرتی خود را به گونه ای به مخاطبان معرفی کنید که در نگاه اول، جذبتان شوند.
قانون شماره 3: جذاب و قابل توجه صحبت کنید
تولید محتوا برای سایت گردشگری یعنی صحبت کردن با مخاطبان و متقاعد کردن آنها برای خرید تور و رزرو هتل. محتوای شما باید آنقدر جذاب باشد که بتواند حرفه ای بودن شما را به مخاطبان و کاربران سایتتان نشان دهد. اگر می پرسید چگونه این کار را انجام دهیم، به ادامه این قسمت توجه کنید…
موقع نوشتن محتوای متنی برای سایت های مسافرتی سعی کنید جذابیت ها را در اولویت قرار دهید. ارزش های خرید تور را به مخاطب نشان دهید. به طور مثال اگر درباره تورهای بالی صحبت می کنید، به کاربران سایت بگویید که با خرید تور بالی می تواند به سرزمین های ناشناخته سفر کند؛ جاهایی که هرگز در کشور خودش، آنها را ندیده است!
باید در لابه لای متن به این موضوع اشاره کنید که سفر کردن به مقصد معین، با قیمت های مناسب و خدمات کامل برای آنها میسر است و هیچ دردسر یا مشکلاتی برایشان ایجاد نمی شود. زمانی که کاربران سایت به شما اعتماد کنند، احساس خوبی خواهند داشت و به احتمال یقین، منجر به خرید تور و رزرو هتل خواهد شد.
قانون شماره 4: از ویدیو استفاده کنید
یک محتوای متنی، همیشه زمانی بهتر دیده می شود که در ابتدا یا میانه متن از ویدیوی جذاب استفاده کنید. این کار باعث می شود که سایت شما از نظر سئو نیز قوی تر شده و موتورهای جستجوگر، اهمیت بیشتری به آن صفحه بدهند. ویدیوهای جذاب می تواند نظر مخاطبان را جذب کند، و البته آنها را زمان بیشتری در سایت شما نگه می دارد.
نکات تکمیلی درباره تولید محتوا سایت گردشگری
- بر روی کیفیت محتوا تمرکز داشته باشید.
- از بهترین و مهم ترین کلمات کلیدی استفاده کنید و تا آنجا که می توانید، دامنه کلمات را متنوع تر سازید.
- در محتوای سایت گردشگری سعی کنید درباره هزینه های تور، قیمت هتل ها، برنامه های تفریحی، روش های سفر و نکات راهنما، بیشتر صحبت کنید.
- در کنار توجه به نوشتن درست متن، اصول سئو محتوا را نیز به کار بگیرید.
- از تصاویر زیبا و طراحی شده جذاب استفاده کنید. لوگو و اطلاعات تماس سایت را روی تصاویر درج کنید.
- احساسات خوب و اشتیاق به سفر را چاشنی محتوا کنید؛ که این روند به مخاطبان نیز منتقل شود.
- سعی کنید هرگز کل متن را تبلیغاتی ننویسید. محتواهای آموزنده و جذاب، بیشتر مورد پسند قرار می گیرند.
- وقت کافی برای تنظیم تقویم محتوایی و استراتژی تولید محتوای سایت اختصاص دهید و اهداف را نیز در نظر بگیرید.
در پایان، ما از طریق وبسایت کافه محتوا همراه شما هستیم تا در حوزه سفر و گردشگری، محتواهای جذاب و دست اول، مخاطب پسند و بسیار ماجراجویانه در سایت تان منتشر کنید. در کنار خدمات تولید محتوای متنی، آماده هستیم تا خدمات دیگری را از گروه بازاریابی محتوایی، نظیر تولید محتوای صوتی، کمپین های رپورتاژی، طراحی بنر سایت و اینستاگرام را نیز برایتان ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از تعرفه ها می توانید به وبسایت http://www.cafe-mohtava.ir مراجعه کنید.