https://didshahr.ir/4145

استان اردبیل در فصل بهار جاذبه های بی همتایی دارد جاذبه هایی مانند دریاچه نئور در فصل بهار که تصویر رویایی و خیال انگیزی از طبیعت را به نمایش می گذارد.

دریاچه نئور

اردبیل را استان چشمه های بهشتی می گویند و بیشتر مردم، این استان را با چشمه های آب گرمش می شناسند، اما این استان جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فرد دیگری دارد که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

رویای گردشگری به اردبیل با سفر به دریاچه نئور

 

دریاچه نئور

تصویر هوایی از دریاچه نئور

قدم زدن روی تپه ها و دشت هایی سرسبز و پوشیده از گل های رنگارنگ که دامن پرچین خود را از هر سو تا دریاچه ای زیبا و نقره ای رنگ گسترانده است، گاهی به نظر فقط در خواب و رویا امکان پذیر است، اما این خواب و خیال زیبا قابل تعبیر است، اگر در فصل بهار سری به استان اردبیل و طبیعت سرسبزش بزنید.

کوهستانی باغرو میزبان گردشگران دریاچه نئور

با سفر به این استان، در حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل و در مسیر اردبیل به خلخال، در مسیر کوهستانی باغرو قرار خواهید گرفت که دریاچه ای زیبا و زلال را در دره های سبز و باصفای خود جای داده، دریاچه ای ۲۲۰ هکتاری به نام نئور که از دو دریاچه بزرگ و کوچک ۱۸۰ و ۴۰ هکتاری تشکیل شده است.

 

دریاچه نئور

 

البته اگر در فصل بهار که فصل پرآبی است، تماشاگر این دریاچه باشید، دریاچه واحد و یکدستی را مشاهده می کنید که ارتفاع عمیق ترین نقطه آن پنج متر است و از پیوست دو دریاچه کنار هم به وجود آمده است.

نئور در قالب دو دریاچه 

بارش نزولات آسمانی در فصل زمستان و بهار و جوشش چشمه های متعددی که در کف دریاچه و اطراف آن قرار گرفته و از دل مراتع ییلاقی راهی به سوی دریاچه پیدا می کند، دو دریاچه را آنچنان سیراب و سرریز می کند که فاصله از میانشان برداشته شده و اتحاد و یگانگی را به نمایش می گذارند.

در این باره بخوانید

دریاچه نئور، دریاچه ای زیبا در دلهای کوه های باغرو

نئور؛ دریاچه طبیعی با آبی شیرین

دریاچه نئور و مراتع و پوشش گیاهی اطرافش، زیستگاه برخی گونه های پرندگان مهاجر عبوری نیز است که برای مدتی کوتاه در فصل زمستان از دریاچه استفاده می کنند. آنقوت از عمده ترین پرندگان این دریاچه و حاشیه آن است که در این منطقه زادآوری می کند.

 

دریاچه نئور

 

این دریاچه همچنین محل مناسبی برای پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان است و اگر در فصل بهار و تابستان مسافر آن باشید، می توانید در هوای مطبوع منطقه مهمان یک پرس قزل آلای رنگین کمان این دریاچه باشید که از نظر کیفیت و خوشمزگی شهرت جهانی دارد.

حتی می توانید در مسابقه تفریحی ماهیگیری شرکت کنید که هرساله در این دریاچه بین دوستداران صید ماهی انجام می شود.

 

نئور

منطقه نئور بتازگی از سوی هیات دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری نیز اعلام شده است. این در حالی است که با وجود ظرفیت های بسیار متنوع گردشگری، منطقه و دریاچه حتی برای اکثر ساکنان استان نیز ناشناخته مانده است.

فاطمه مرادزاده


مناطق گردشگری استان اردبیل | گردشگری استان اردبیل | گردشگری هیر | دریاچه نئور 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.