https://didshahr.ir/4367

طبیعت بهاری روستای آلیله که با آب و هووای مطبوع خود می تواند گردشگران زیادی را جذب کند دیدن و سفر کردن این منطقه از شهرستان گرمی خالی از لطف نیست.

به گزارش دیدشهر، یکی از سایت های توریستی که از پتانسیل بسیار بالایی در امر اکوتوریسم در سطح منطقه آذربایجان برخوردار بوده ولی برای کلیه علاقه مندان طبعیت و توریسم ناشناخته مانده و حتی در طرح جامع گردشگری استان اردبیل بدان توجه خاصی مبذول نشده روستای آلیله می باشد.

روستای آلیله در ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان گرمی به سمت مرز ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

آلیله گرمی

 

این روستا با قابلیت های متنوع توسعه در زمینه گردشگری به عنوان یک سایت توریستی با قابلیت های منحصر به فرد توصیه می گردد.

در این باره بخوانید:

آلیله، روستایی در گرمی برای گردشگری طبیعت

وجود گورستان بزرگ وتاریخی که احتمالامربوط به مسافران جاده ابریشم «اپیک یولو» است ونیز شرایط آب وهوایی مساعد و متفاوت با سایت های دیگر استان وجود غار و یخچال طبیعی، نظام طبیعی حاکم و جنگل های موجود دراین سایت، ارتفاعات شمال روستای آلیله که از نظر توپوگرافیکی برای فعالیت های اسکی روی چمن بسیار مناسب می باشد از جمله نقاط قوت توریستی این منطقه به شمار می روند.

 

آلیله

 

آثار جاده ابریشم در خط الراس ارتفاعات مشرف براین ناحیه آثار و بقایای سنگرهای باقی مانده از جنگ قشون ایران و روسیه و خط مرزی در شرق سایت و نیز منظره چشم نواز جنگلی جمهوری آذربایجان مجموعا ارزش توریستی و تفرجگاهی روستای آلیله را تقویت می کند.

 

آلیله

 

این در حالی است که اقدامی برای شناساندن این سایت مستعد گردشگری برای جذب توریست انجام نشده و حتی این روستا برای اهالی استان اردبیل نیز بسیار ناشناخته باقی مانده است.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری گرمی | روستای گردی استان اردبیل | روستای آلیله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.