https://didshahr.ir/6445

بهشت گمشده و روستای توریستی افچه که این روزها به لطف دولت خدمت گذار در حال نقش آفرینی در پلان آخر روزگار وقت می گذارند ولی هنوز جذابیت گردشگری خود را از دست نداده و طرفداران و مسافران خاص خودش را دارد.

 

افجه

به گزارش دیدشهر، افچه کلمه ای است آذری که از کلمه ی اوچه تخلص گرفته شده است به معنی خانه ی کوچک، خانه ی گرم که با نعمت های خدادایش هم را در بر گرفته است.

این روستای کوچک درنقطه صفر مرزی با جمهوری آذربایجان قرار دارد، از نظر پوشش گیاهی وضعیت نیمه جنگلی دارد و مکانی مناسب برای گردشگری می‌باشد.

در قسمت شرق افجه در فضای سبز چسبیده به روستا؛ درخت کهنسال گردو به قدمت ۲۰۰ سال (به گفته صاحب درخت) خودنمایی می‌کند که مردم برای رسیدن به این درخت مسافتی را کوهپیمایی می کنند.

روستای افجه به علت برخورداری از راه آسفات (گرمی –موران (زاهرا)- وان –افجه) به راحتی قابل دسترسی به عموم کسانی است که می‌خواهند در دامن طبیعت زیبا و سحرآمیز این روستا ساعاتی را به استراحت بپردازند.

 

افجه

 

درحال حاضر ١٠ خانوار در روستا ساکنند که مجموع نفرات داخل روستا فعلا حدودأ ۵٠ نفر است که روز به روز در حال کاهش است.

جالب این است که بدانید این روستا در نقطه ی صفر مرزی با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد ، بین روستای ما و کشور آذربایجان فقط یک دره ای باشیب ملایم است که در وسط دره یه رود کوچک وجود دارد.

این روستا فوق العاده سرسبز است کوه هایی که درکشور آذربایجان وجود دارد مملو از درختان سرسبز است و در قرینگی آن که بیشتر کوهستانی است روستا شبیه یک عروس زیبا درمیان کوه های استوار و دژگونه می درخشد.

طبق گفته های یکی از اهالی این روستا تا به حال هفت بار به طور کامل تخریب شده است و دوباره از نو آباد شده است.

پس از چند سال از هفتمی ویرانی و خالی از سکنه شدن هفت فرزند یکی از اهالی سابق روستا به سمت روستا بازمیگردند ۴ نفر از برادران به جمهوری آذربایجان امروزی رفته و٣برادر ماندندن و برای هشتمین بار آباد کردند.

دیدگاه ها

  1. درود وسلام خدمت شما دیدشهری ها خداقوت… سایت خوبه واقعا خسته نباشید با سپاس فراوان از مدیر سایت
    بعنوان کارشناس گردشگری چند پیشنهاد دارم
    ۱- اگر به اقامتگاهی اشاره میکنید لطفا نام مدیر اقامتگاه و شماره تماس مدیر و همچنین مشخصات صفحه مجازی اون اقامتگاه رو هم قید کنید.
    ۲- اگر عکس ها واقعی تر و از جایی دانلود نشده باشند خیلی بهتره
    ۳- روستاهای هدف گردشگری شناسایی و اضافه شوند با مشخصات کامل و اقامتگاهاشون
    ۴- مسیر رسیدن به مقصدها قید شوند
    ۵- و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.