https://didshahr.ir/7017

رئیس موزه عمارت شهرداری اردبیل از آمادگی این موزه برای تحویل امانی و نمایش اسناد، اشیاء و آثار تاریخی شهروندان اردبیل خبر داد.

 

 

شهرداری اردبیل

به گزارش دیدشهر، بهنام فتحی با دعوت از شهروندان اردبیل برای واگذاری امانی و اهدایی اشیاء، اسناد و آثار مرتبط با تاریخ این شهر اضافه کرد: این آثار در تالارهای تخصصی به نمایش درخواهد آمد.

وی با اشاره به نگهداری بسیاری از اسناد و آثار تاریخی و ارزشمند مربوط به اردبیل از سوی شهروندان یادآور شد: این آثار می تواند با بررسی های دقیق ضمن هویت بخشی به اردبیل به عنوان مجموعه ای در معرض دید و استفاده علاقمندان و پژوهشگران قرار گیرد.

رئیس موزه عمارت شهرداری اردبیل با بیان اینکه شرایط خصوصی نگهداری این آثار نیز معمولاً مناسب نیست، متذکر شد: بسیاری از آثار نگهداری شده در منازل شخصی شاید صدها سال قدمت داشته باشد، لذا لازم است قبل از آسیب جدی فیلم و اسکن از این اسناد تهیه و مورد مطالعه قرار گیرد.

بهنام فتحی با بیان اینکه موزه شهرداری اردبیل دارای دو طبقه مجزا با تالارهای تخصصی و زیرزمین با ۱۹ غرفه است، ادامه داد: این موزه دارای تالارهای تخصصی در زمینه های شعر و شعرا، تاریخ چاپ و مطبوعات، تعزیه، طبابت، صنایع دستی، سیر تاریخی آموزش و پرورش، فیلم و سریال و… بوده که بنوعی هویت شهر اردبیل را بازگو می کنند.

وی تاکید کرد که غرفه های زیرزمین این موزه نیز در اختیار خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل برای برگزاری نمایشگاه ها، نشست های ادبی، کارگاه های هنری و ورک شاپ قرار گرفته است.

رئیس موزه عمارت شهرداری اردبیل یکی از تالارهای مورد توجه این موزه را تالار بلدیه برشمرد و بیان داشت: در تالار بلدیه، تاریخ شهرداری اردبیل از بدو تاسیس تاکنون به نمایش درآمده، علاوه براین در این تالار اسناد و مدارک تصویری شهرداران قبلی اردبیل در معرض دید عموم و شهروندان قرار گرفته است.

فتحی با بیان اینکه موزه عمارت شهرداری اردبیل یا به عبارتی موزه شهروندی اردبیل با معماری سنتی ایرامی و اسلامی و به لحاظ نمای بیرونی و درونی جزو آثار برجسته شهر محسوب می شود، افزود: فرمت بنای موزه بیشتر در قالب بارآفرینی هویت تاریخی و شهری اردبیل بوده و هم اکنون با برخورداری از نورپردازی نوین به عنوان نمادی از تاریخ اردبیل در معرض چشم گردشگران و شهروندان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.