https://didshahr.ir/7762

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل از شاغل بودن ۷۰ درصدی دانش آموختگان مرکز علمی،کاربردی استان خبر داد.

 

داریوش لطیفی

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، داریوش لطیفی اظهار کرد: ۱۳ مرکز آموزش علمی و کاربردی اردبیل، گرمی و پارس آباد برای مهر۹۸ با ۱۱۲ کد رشته و با ظرفیت بیش از ۷ هزار نفر آماده پذیرش داوطلبین است که در حال حاضر ۴۱ رشته کاردانی و ۷۱ رشته در مقطع کارشناسی داریم.

وی افزود: پذیرش دانشجو از ۲۷ مرداد ماه سال‌جاری در مقطع کاردانی و از دوم شهریور ماه در مقطع کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل آغاز خواهد شد و این در حالی است که انتخاب رشته و مسیر آموزشی توسط افراد کاملا آگاهانه و هدف‌مند شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی می‌روند و رفته رفته این جریان در جامعه بیش‌تر مرسوم می‌شود و بر این اساس دانشگاه علمی کاربردی نیز هیچ وقت به‌دنبال صرفا آموزش و مدرک محوری نبوده و یک دانشگاه مهارتی است.

لطیفی با اشاره به اینکه از فعالیت و جذب دانشجو در مراکز وابسته به دستگاه‌های دولتی جلوگیری شده ،اضافه کرد: امسال بر اساس مصوبه دولت مبنی بر عدم فعالیت مراکز وابسته به دستگاه‌های دولتی تنها ۱۳ مرکز خصوصی و غیردولتی حق جذب دانشجو دارند.

وی از شاغل بودن ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی،کاربردی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج هزار دانشجو در مرکز وابسته به این دانشگاه در استان مشغول تحصیل هستند.

بیش از ۲۴ هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۰۰ درصد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه بومی هستند، افزود: در طول ۱۶ سال فعالیت این دانشگاه در استان بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند.

لطیفی از راه‌اندازی کلینیک کارآفرینی در مراکز علمی، کاربردی خبر داد و اظهارداشت: در این کلینیک به دانشجویان مشاوره‌های لازم در مورد کارآفرینی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: راه اندازی شرکت‌های نوآوری از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی است و ۲ مرکز فناوری ذوب‌آهن و آرمان‌سوله در استان در حال فعالیت بوده و مرکز علمی ذوب آهن اردبیل مرکز نمونه در کشور شناخته شده و مورد تجلیل قرار گرفته است.

دوره مهارتی آموزش ها در استان ۱۲ درصد است

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل گفت: بر اساس سیاست‌های کلان آموزشی کشور باید ۳۰ درصد آموزش‌ها دوره‌های مهارتی باشد که این رقم در سطح کشور و استان اردبیل هم اکنون ۱۲ درصد می‌باشد.

لطیفی با بیان اینکه استقبال جوانان و دانشجویان از رشته‌های مهارتی و مراکز علمی کاربردی افزایش یافته، افزود: این دانشگاه به دنبال جذب دانشجو به هر قیمتی نیست بلکه با توجه به نیاز جامعه و تقاضاهای جدید دانشجو می‌پذیرد.

برگزاری سالانه نمایشگاه کارآفرینی با هدف معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.