https://didshahr.ir/781

گزارش هواشناسی از وضعیت آب و هوای اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی

وضعیت هوای اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی

آب و هوای اردبیل در تاسوعا و عاشورا


بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که جو استان تا بعد از ظهر فردا (چهارشنبه 4 مرداد) نسبتاً ناپایدار است و با توجه به شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو در برخی از مناطق بویژه در نیمه شمالی استان شاهد وزش تندبادهای لحظه ای، رشد ابر و رگبار باران و رعد و برق (در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ) خواهیم بود.

ضمناً طی این دو روز از گرمای هوا بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی قدری کاسته می شود؛ لذا به هم استانی های محترم توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره 37 اداره کل هواشناسی استان اردبیل توصیه می شود.

از روز پنجشنبه (5 مرداد) تا اوایل هفته آتی، جو استان نسبتاً پایدار است ولی طی روزهای پنج شنبه و جمعه (6 مرداد) بر دمای هوا افزوده خواهد شد، بطوریکه طی روز جمعه هفته جاری در شهرستان های نوار شمالی استان و نیز شهرستان کوثر بیشینه دما به 38 تا 40 درجه سلسیوس و در شهرستان های مرکزی و خلخال نیز به 33 تا 36 درجه سلسیوس خواهد رسید؛ از اینرو اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی علی الخصوص برق و نیز آب تاکید می گردد.

همچنین، از امروز تا روز شنبه (7 مرداد) حداکثر سرعت وزش باد طی ساعات بعد از ظهر رخ داده و در جهت شرقی (خزری) خواهد بود؛ امروز و روز شنبه وزش باد خزری قابل ملاحظه تر خواهد بود.


هواپیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.