https://didshahr.ir/9157

اشکور یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری استان گیلان است که علاوه بر طبیعت خاص و منحصر به فرد خود دارای آثار باستانی و تاریخی ارزشمندی است.

 

اشکور

 

اشکور سرزمین مردان دلاور، سرزمینی با تاریخ دیرین همراه هزاران راز کهن که در دل نهفته دارد.

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، در گذر زمان توانسته است فرهنگ غنی و پربارش را پاس دارد و مردمان سخت کوش آن پاسداران خوبی در حفظ آداب و رسوم پهنه ای از سرزمین مقدس ایران باشند.

آنان توانسته اند ادبیات مردمی خود را که کهن ترین دستاورد اندیشه و احساس انسان ها است با گویش ها، جشن ها و شادیها، آئین های دینی،داستان ،اسطوره ها ،و… از روزگاران کهن به گونه ای دلنشین به دست دوستداران و شیفتگانش هدیه نماید.

گرچه در تند باد گذر روزگاران از گردنه های خطر عبور نموده اند اما تمدن فرهنگ تجدد توانسته پاره ای از آداب و رسوم دیرین آنان را به چالش طلبد و در پهنه هایی آن را به زیر ابرهای تاریک زمان پنهان سازد.

اشکور با قدمتی دیرین و گذشته ای پرماجرا، پژواک گاه تاریخ است؛ زیرا که دراین سرزمین پژواک فریاد تاریخ گذشته هنوز در پیچش است.

هر رهگذری اگر گوش جان بسپارد، آوای تاریخ را خواهد شنید که چون تخته سنگ های عظیم در سراشیب تپه ها سردر گریز دارد!…

اشکور، در بخش رحیم آباد شهرستان رودسر یکی از دیدنی ترین نقاط کشور محسوب می شود.

این منطقه با وجود جنگل، تپه، کوهپایه، دشت، مرتع و قله های بسیار زیبا و از همه مهمتر مردمی ساده دل، مهمان نواز و خونگرم سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران است.

نان کماچ، چای ، ماست و پنیر محلی ،عسل و… از جمله غذاهایی است که در هرخانه ای برای پذیرایی به خصوص به وقت عصرانه بر سر سفره عزیزان این خطه دیده می شود.

هوای پاک و زمین مساعد برای کشاورزی باعث شده تا انواع درخت های میوه از قبیل سیب، خوج، آلوچه و به، که همه از طعم خاص ییلاقی برخوردارند در این مناطق دیده می شوند.

درختان تنومند گردو، فندق و درختان زرشک ،آلبالو ، گیلاس از دیگر محصولات مردم اشکور است.

وجود بیش از ۵هزار هکتار زمین زراعی در اشکور باعث شده که مردم مبادرت به کشت سیب زمینی، گندم، جو، لوبیا، عدس، گوجه فرنگی ، بادمجان ، گل گاوزبان، یونجه و… داشته باشند.

اشکور دارای اماکن زیارتی و تفریحی کردشگری زیادی است که دیدن هرکدام از آنها که در نقاط مختلفی با چشم اندازهای متفاوت از یکدیگر قرار دارند روح انسان را شاد و نفس را پاک می کند.

اگر شهر رودسر را پشت سر بگذاری و به سمت رحیم آباد عزیمت کنی و از آنجا به قصد دیدن این سرزمین کهن و تاریخی عبور کنی، از مسیر جنگل های بکر و دست نخورده ایگذر خواهی کرد و در پیچاپیچ راهی که تو را فرا می کشد.

بعد از طی کردن مناظر دیدنی و زیبای مسیر جاده، آدمی را به اوج می رساند و چشم هر رهگذری را به خودخیره میسازد!

از آنجایی که منطقه اشکور رودسر با وجود پتانسیل های بالا همچون بهشتی پنهان از دیده ها و نظرها دور مانده است.

امیدوارم که بتوانیم تا به معرفی و شناساندن هرچه بیشتر این سرزمین بپردازیم تا بلکه چراغ راهی هرچند کورسو برای علاقه مندان به گردشگری و طبیعت و همچنین پیشرفت و توسعه این سرزمین زیبا مؤثر واقع گردد.


گردشگری ایران| گردشگری گیلان| اشکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.