https://didshahr.ir/9290

ارزشمندترین پاسپورتها براساس آزادی سفر شهروندان آن کشور به دیگر کشورهای جهان بدون نیاز به اخذ ویزا همه ساله تعیین می شود.

 

ارزشمندترین پاسپورتها در بین ۱۰۰ کشور دنیا در سال ۲۰۱۹ مشخص شده است.

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، رده‌بندی قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان که هرساله و بر اساس آزادی سفر شهروندان آن کشور به دیگر کشورهای جهان بدون نیاز به اخذ ویزا صادر می‌شود،

یکی از معتبرترین شاخص‌ها برای تخمین قدرت پاسپورت کشورهای مختلف محسوب می‌شود.

شاید برای شما هم این رده جالب باشد. در ادامه همراه ما باشید تا معتبرترین پاسپورت‌های جهان به همراه رتبه ایران را بررسی کنیم.

رتبه نخست ویزا سال ۲۰۱۹ از آن کدام کشور است؟

بر اساس آخرین رده‌بندی قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ که توسط موسسه مطالعاتی هنلی و سازمان بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی IATA منتشر شد،

پاسپورت ژاپنی با امکان ورود به ۱۹۰ کشور جهان بدون نیاز به ویزا، بالاتر از سنگاپور به‌ تنهایی در صدر فهرست قوی‌ترین پاسپورت جهان قرار گرفت.

ژاپن برای دومین سال متوالی رتبه نخست را به دست ‌آورد تا مشخص شود به چه دلیل شهروندی این کشور و داشتن پاسپورت ژاپنی تا این اندازه اهمیت دارد.

از سوی دیگر می‌دانید که ویزای ژاپن نیز یکی از ارزشمندترین ویزا‌هایی است که می‌تواند در پاسپورت هر فرد الصاق شود و وزن خاصی به گذرنامه خواهد داد.

کشورهای شرق آسیا اشغال رتبه دومی پاسپورتها

کشور سنگاپور هم که طی چند سال گذشته رشد بسیار مشهودی درزمینهٔ ارزش و قدرت پاسپورت داشته است به همراه کره جنوبی در رده دوم رده‌بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

اروپایی ها و رتبه سوم پاسپورت

فرانسه یکی دیگر از کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن که در سال ۲۰۱۸ دارای سومین پاسپورت قدرتمند جهان بود در رده‌بندی سال ۲۰۱۹ نیز با حفظ جایگاه خود به همراه آلمان در جایگاه سوم قرار گرفت.

البته کشورهای اروپایی دیگری همچون ایتالیا، فنلاند، دانمارک و سوئد نیز به‌طور مشترک رده چهارم قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

همانطور که می‌دانید برای ورود به کشورهای اروپایی نیار به ویزای شینگن دارید.

ویزایی قدرتمند که سفر به ۲۶ کشور اتحادیه اروپا را جواز می‌دهد.

امن ترین ویزاها برای اقامت از آن پرتقال شد

نکته قابل ‌تأمل در رده‌بندی اخیر برترین پاسپورت‌های جهان قرار گرفتن پاسپورت پرتغال در رده ششم است.

شهروندان پرتغالی و یا افراد که اقامت پرتغال را در اختیاردارند می‌توانند آزادانه و بدون نیاز به ویزا به ۱۸۵ کشور دنیا سفر کنند.

اهمیت قرار گرفتن پرتغال در جایگاه ششم رده‌بندی قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، کانادا، بلژیک و استرالیا و حتی سوئیس در این رده‌بندی بعد از پرتغال قرارگرفته‌اند.

جهش قابل قبول امارات

یکی دیگر از کشورهایی که طی ۲ سال گذشته جهش قابل‌توجهی در فهرست برترین پاسپورت‌های جهان داشته است، کشور امارات است.

پاسپورت امارات در سال ۲۰۱۷ با آزادی سفر به ۱۲۱ کشور جهان بدون نیاز به ویزا در رده ۳۸م جهان قرار داشت اما در سال ۲۰۱۹ توانسته است به رده ۲۱ این فهرست برسد که در نوع خود جهشی قابل‌توجه محسوب می‌شود.

بیشترین سقوط رتبه پاسپورت در آمریکا و انگلیس

کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس که پیش ‌از این و در سال‌های نه‌چندان دور قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان را در اختیار داشتند.

به‌واسطه سیاست‌های سخت‌گیرانه ورودی و اقامتی خود بیشترین میزان سقوط در فهرست قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان را شاهد هستند و به‌طور مشترک جایگاه ششم را در این جدول از آن خود کرده‌اند.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید پیشنهاد میکنیم مطالب ویزای انگلیس و تعیین وقت سفارت آمریکا را مطالعه بفرمایید.

کانادا در رتبه هفتم

کشور کانادا که علاوه بر ویزای مولتیپل برنامه‌های مهاجرتی بسیاری را برای اعطای حق شهروندی و در نهایت پاسپورت کانادایی ارائه می‌دهد،

در رده‌بندی قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان به همراه بلژیک، یونان و هلند در رده هفتم این جدول قرار گرفته‌است.

البته یکی دیگر از راه‌های میانبر و البته آبرومندانه مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور تحصیل در کانادا است.

ایران آخرین رتبه قوی ترین پاسپورت ۲۰۱۹

گذرنامه ایران در آخرین رده‌بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ در رده ۹۶ و در بین کشورهای اتیوپی و کرده شمالی قرارگرفته است.

اتباع ایرانی می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۴۲ کشور جهان سفر کنند (البته از بین این ۴۲ کشور تعدادی از آنها نیاز به ویزای فرودگاهی خواهند داشت) و این در حالی است که اعتبار پاسپورت ایران در این فهرست در سال ۲۰۱۸ با اندکی تغییر، رده ۹۵ بود.

ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان

کشورهای عراق، افغانستان و سوریه نیز با ضعیف‌ترین پاسپورت‌ها به ترتیب در جایگاه ۱۰۳ و ۱۰۴ این جدول قرارگرفته‌اند.


گردشگری جهان | رده بندی پاسپورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.