https://didshahr.ir/9348

صدور مجوز استاندارد برای ۸۵ اظهارنامه صادراتی و مجوز برای ۱۲۶ اظهارنامه وارداتی از مبادی گمرکی استان در اردبیل و بیله‌سوار انجام پذیرفت.

 

استاندارد

صدور مجوز استاندارد برای ۸۵ اظهارنامه صادراتی در استان اردبیل انجام پذیرفت.

هاشم علایی صدور و تمدید پروانه استاندارد را نشانه تولید دانست و با اشاره به بازدید فنی از ۳۷۰ واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد در استان گفت: تاکنون ۴۳۲ مورد بازدید از این واحدها انجام شده‌است.

وی از نمونه‌برداری از ۵۶۴ محصول تولیدی در استان به منظور ارزیابی استاندارد در سال جاری خبر داد و افزود: بازرسی از شهربازی‌ها و زمین‌های بازی نیز به تعداد ۴۵۶ مورد در سال جاری انجام شده است.

علایی با اشاره به صدور مجوز استاندارد برای ۸۵ اظهارنامه صادراتی و مجوز برای ۱۲۶ اظهارنامه وارداتی از مبادی گمرکی استان در اردبیل و بیله‌سوار بیان کرد: امسال اوزان سنجی نیز به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید و عرضه‌کنندگان با جدیت و دقت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه برای ارزیابی دقت وزنی باسکول‌های سنگین جاده‌ای ۱۶۰ مورد آزمون انجام شده و در اوزان سبک نیز یکهزار و ۷۷۴ مورد آزمون به عمل آمده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همچنین گفت: در سال جاری هزار و ۴۴۱ مورد اندازه‌گیری دقت در نازل‌های پمپ بنزین‌های استان هم انجام شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۸ آزمایشگاه تخصصی در زمینه تولید مصالح ساختمانی، کالیبراسیون، صنایع غذایی و تست مخازن خودروهای دوگانه‌سوز و پنج واحد آزمایشگاه در زمینه میکروبیولوژی با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همکاری دارند.

علایی افزود: برای ۴۶ نفر از متخصصان و کارشناسان همکار با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل نیز پروانه کارشناسی استاندارد صادر شده و ۱۲ پروانه کارشناسی هم برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان صادر شده است.

وی به برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای استاندارد استان اردبیل با حضور مدیران ۱۴ دستگاه اداری استان اشاره کرد.

علایی بیان کرد: در این شورا درباره الزام بازرسی اجباری از آسانسور دستگاه‌های دولتی و عمومی و اخذ بازگواهی استاندارد، استانداردسازی وسایل بازی در مهد کودک‌ها، استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های ملی و استانی، استفاده از بخاری استاندارد در مدارس و نام‌گذاری یکی از خیابان‌ها و میادین به نام استاندارد تصمیم‌گیری خواهد شد.


گردشگری استان اردبیل | اداره استاندارد استان اردبیل|اخبار استان اردبیل |هاشم علایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.