https://didshahr.ir/10807

در راستای استفاده از ظرفیت بومگردی در شهرستان ها با همکاری بنیاد علوی یک واحد بومگردی اقوام ایرانی در منطقه گیلارلو گرمی ایجاد خواهد شد.

 

گیلارلو

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)،  مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ارایه پیشنهاد ایجاد مجموعه بومگردی اقوام ایرانی در منطقه گیلارلو گرمی خبر داد.

نادر فلاحی در همایش نقش اقامتگاه های بومگردی در اشتغالزایی و کارآفرینی، تصریح کرد: در راستای استفاده از ظرفیت بومگردی در شهرستان ها پیشنهاد می شود تا با همکاری بنیاد علوی یک واحد بومگردی اقوام ایرانی در منطقه گیلارلو گرمی ایجاد شود.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال ۹۷ تاکنون مجوز ایجاد ۱۲ واحد بومگردی در شهرستان گرمی صادر شده است که بسیاری از آنها هم اکنون در حال فعالیت هستند.

اشیا بدست آمده از ککاوش ها در موزه گرمی بنمایش گذاشته خواهد شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: سال گذشته ۲ منطقه باستانی یل سویی و آلاجوق در شهرستان گرمی مورد کاوش قرار گرفته است که اشیاء به دست آمده در این کاوش ها در موزه شهر گرمی که اوایل زمستان به بهره برداری خواهد رسید، به نمایش گذاشته خواهد شد.

فلاحی ادامه داد: رینگ منطقه نمونه گردشگری گیلارلو با ۲ میلیارد تومان اعتبار اولیه در حال انجام است که این تنها پروژه میراث فرهنگی می باشد که اعتبار آن از محل اعتبارات ملی و در سفر وزیر میراث فرهنگی تامین شده است.

وی اضافه کرد: مکان یابی ایجاد هتل توسط سازمان همیاری در منطقه نمونه گردشگری گیلارلو در حال انجام است و تامین زیرساخت آن نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی استان در حال انجام است.

لازمه برسمیت شناختن گردشگری بعنوا صنعت اشتغالزا در استان اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به لزوم به رسمیت شناختن گردشگری به عنوان صنعت اشتغالزا و توسعه دهنده، گفت: رفع موانع سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت و تسهیلات لازم برای طرح های سرمایه گذاری از جمله اولویت های ما در اداره کل میراث فرهنگی استان است.

نعمت زاده، مجری طرح آبادانی شهرستان و نماینده بنیاد علوی در شهرستان گرمی نیز در این جلسه تاکید کرد: توجه به اشتغالزایی و معیشت پایدار در روستاها و همچنین ایجاد هسته های اشتغال با محوریت گردشگری به ویژه بومگردی از جمله اولویت های بنیاد علوی در شهرستان گرمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.