https://didshahr.ir/13890

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت: به‌منظور حفاظت هر چه بیشتر از بناهای تاریخی انجمن‌های میراث فرهنگی در سطح شهرها و روستاهای استان اردبیل توسعه می‌یابد.

نادر فلاحی

به گزارش دیدشهر؛ نادر فلاحی اظهار کرد:‌ به‌منظور صیانت از بناهای تاریخی و باستانی در شهرها و روستاهای مختلف در سطح استان توسعه انجمن‌های میراث فرهنگی جزو اولویت‌های سال ۹۹ قرارگرفته است.

او از تدارک برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این انجمن‌ها در پساکرونا خبر داد و گفت:‌ با توسعه و افزایش این انجمن‌ها می‌توانیم شاهد حفاظت و صیانت هر چه بیشتر از بناهای تاریخی استان با مشارکت و همکاری این انجمن‌ها باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به تعیین مسئول پیگیری توسعه انجمن‌های میراث فرهنگی استان بیان کرد: ‌هدف‌گذاری شده تا با پایان کرونا زمینه برای راه‌اندازی و آغاز فعالیت این انجمن‌ها در سطح استان فراهم شود.

او افزود:‌ از دیگر رسالت‌های این انجمن‌ها در کنار صیانت آثار تاریخی و باستانی، معرفی و شناساندن این آثار و میراث فرهنگی در سطوح مختلف است تا این امر زمینه برای حضور هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را در استان فراهم آورد.

فلاحی با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه میراث فرهنگی تصریح کرد:‌ در تمامی شهرهای استان آثار و بناهای تاریخی وپ باستانی فراوانی وجود دارد که ضروری است تا در راستای معرفی صحیح و هر چه بیشتر این آثار اقدامات لازم انجام شود.

او اظهار کرد: در کنار حفاظت و صیانت وسیع‌تر از آثار و بناهای تاریخی و باستانی، با توسعه این انجمن‌ها زمینه برای رونق‌بخش گردشگری نیز فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.