https://didshahr.ir/17318

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی و نظارت بر آنها برای رونق هر چه بیشتر گردشگری در این بخش در اردبیل ابلاغ شد.

صغری فرشی

 

به‌گزارش دیدشهر؛ صغری فرشی در جلسه هماهنگی توسعه گردشگری کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: در راستای رونق هر چه بیشتر گردشگری کشاورزی در چهارچوب ضوابط تعیین‌شده، دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی و نظارت بر آنها ابلاغ شد.

او از شناسایی ظرفیت‌های استان در این حوزه خبر داد و افزود: این دستورالعمل که به استناد آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها تنظیم شده، پایه فعالیت‌ها در بخش گردشگری کشاورزی به شمار می‌رود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اهداف این دستورالعمل بیان کرد: بهبود معیشت کشاورزان، توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌ آنها برای پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکرد آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش آثار نامطلوب زیست‌محیطی از جمله اهداف این اقدام است.

فرشی تصریح کرد: در این دستورالعمل شرایط عمومی و اختصاصی برای متقاضیان، فرایند تقاضا و صدور مجوز و درجه‌بندی و نرخ‌گذاری و دیگر موارد لازم ابلاغ شده است و برنامه‌ریزی شده تا جلسات موثر با دستگاه‌های مربوطه برگزار شود که پیگیری‌های لازم در این زمینه از شهرستان‌ها در اولویت قرار گرفته است.

او گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، معاونت گردشگری در تلاش است با تسریع در فرایند صدور مجوز و پرهیز از بروکراسی زاید زمینه‌های توسعه گردشگری کشاورزی از شمال تا جنوب استان را فراهم کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گردشگری کشاورزی را شاخه‌ای از گردشگری روستایی که هدف آن کارآفرینی برای کشاورزان و اعضای خانواده‌های آنها است، عنوان کرد و گفت: در این نوع گردشگری، بازدیدکنندگان و گردشگران با هداف آموزشی، تفریحی و گذران اوقات فراغت در مزرعه یا دیگر محیط‌های کشاورزی حضور می‌یابد و خدماتی از سوی کشاورزان به آنها ارائه می‌شود و به ازای برخورداری از این خدمات گردشگر هزینه ای را به کشاورز و خانواده او می‌پردازد.

فرشی عنوان کرد: رسته‌های فعالیتی مرتبط با گردشگری کشاورزی شامل گردشگری مزرعه، گردشگری در باغات، گردشگری به منظور بازدید از شیوه دامداری و دامپروری، گردشگری به منظور بازدید از شیوه پرورش ماکیان، گردشگری در مراکز وابسته کشاورزی و شیلات از جمله گلخانه‌ها و محل نگهداری محصولات کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.