https://didshahr.ir/17820

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در خانه سپهرم اردبیل محلی برای عرضه صنایع‌دستی زندانیان در نظر گرفته شده است.

نادر فلاحی

به گزارش دیدشهر؛ نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: در راستای حمایت از جمعیت زندان‌های استان و حل بخشی از مشکلات اقتصادی آن‌ها توسعه برنامه‌های تولید صنایع‌دستی در زندان‌های استان مورد تاکید است.

او آموزش‌های صنایع‌دستی را زمینه‌ساز حرفه‌آموزی و افزایش تولید و اشتغال زندانیان دانست و بیان کرد: با آموزش تولید المان‌های اردبیل به زندانیان می‌توانیم شاهد تولید این المان‌ها و عرضه آن بین گردشگران ورودی به استان و از این طریق درآمد زایی برای زندانیان شویم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تلاش برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی زندانیان خبر داد و گفت: در خانه سپهرم اردبیل محلی برای عرضه صنایع‌دستی زندانیان در نظر گرفته شده است که این امر می‌تواند زمینه برای توسعه فروش این محصولات را فراهم آورد.

صنایع دستی

 

فلاحی از راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی‌های شهر اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات معیشتی خانواده‌های زندانیان می‌توانیم در این بازارچه‌ها غرفه‌هایی برای فروش تولیدات آن‌ها اختصاص دهیم.

فعالیت ۱۰ درصد زندانیان اردبیل در حوزه صنایع‌دستی

سیدمجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار نفر زندانی در زندان‌های استان به سر می‌برند که ۱۰ درصد از این افراد شامل ۳۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی اعم از چرم، معرق، منبت و … فعال هستند.

او از برنامه‌ریزی برای افزایش دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در زندان‌ها خبر داد و گفت: با همکاری و مشارکت میراث‌فرهنگی استان به دنبال استمرار این فعالیت‌ها و ارائه کارت مهارت برای فعالان این حوزه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.