https://didshahr.ir/17822

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اجرای پروژه‌های پیشران و تکمیل کننده طرح‌های سرمایه گذاری فعال گردشگری در اردبیل حمایت می‌شود.

نادرفلاحی

 

به گزارش دیدشهر؛ نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در نشست با مدیرکل اموی اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: از مهمترین برنامه‌ها در استان افزایش درآمد هم‌استانی‌ها از طریق رونق بخش گردشگری که یکی از محور‌های توسعه استان در نظر گرفته شده، است و در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

او با تاکید بر همکاری و مشارکت هر چه بیشتر اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان در راستای دستیابی به اهداف مشترک برای افزایش درآمد مردم منطقه افزود: برای همکاری مشترک باید ادبیات مشترک تعریف کنیم که این ادبیات مشترک دوجانبه و افزایش همکاری‌ها می‌تواند منجر به ارتقای سطح درآمد شهروندان و هم‌استانی‌ها شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مشابه مشکلات اقتصادی را چاره نخواهند کرد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان در دست اجراست، اما اغلب مشابه هستند که باید تلاش کنیم با اجرای پروژه‌های پیشران که تکمیل‌کننده طرح‌های سرمایه‌گذاری فعال در سطح استان است، زمینه برای توسعه استان را فراهم آوریم.

فلاحی با اشاره به برخی بی‌توجهی‌ها به بخش گردشگری در سال‌های گذشته بیان کرد: شیوع ویروس کرونا با تعطیلی برخی شهر‌ها نظیر سرعین، اهمیت صنعت گردشگری را در استان و مناطق مختلف جهان نمایان کرد و فرصتی شد تا برنامه‌ریزی اساسی برای بعد از ایام کرونا برای رونق این بخش انجام شود.

او گفت: گردشگری صنعتی است که بار آن در حوزه مدیریت و سرمایه‌گذاری بر دوش دولت نبوده بلکه بر دوش مردم باست چرا که مردم سرمایه‌های خود را به میان آورده و چرخ اشتغال را به حرکت در می‌آورند که می‌توان با ارائه مشاوره‌های مناسب و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیشران سبب ایجاد ارزش افزوده، درآمد، ثروت و رونق فضای کسب و کار شد.

 

دروازه عالی قاپو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح‌های این اداره‌کل در سال‌های اخیر در راستای توسعه استان افزود: در حالی که پل معلق مشگین‌شهر در ۱۴ سال اجرا و به بهره برداری رسید، اما پل تمام‌شیشه‌ای هیر با ظرافت و پیچیدگی بیشتر در مدت هشت ماه عملیاتی شد که با اجرای آن شاهد مهاجرت معکوس و افزایش ارزش منطقه و سرمایه‌گذاری در هیر شدیم.

فلاحی با اشاره به اجرای دروازه عالی‌قاپو و بهره‌برداری از فاز نخست آن در مدت ۱۱ ماه که ۷۱ سال پیش تخریب شده بود و نیز اقدامات انجام شده در بقعه شیخ کلخوران و شهرستان‌های مختلف استان اظهار کرد: مهمترین وظیفه ما معرفی قابلیت‌های گردشگری اعم از تاریخی و طبیعی از شمالی‌ترین نقطه استان تا جنوبی‌ترین محوطه باستانی و تاریخی و طبیعی است که انتظار می‌رود اداره‌کل امور اقتصادی استان در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳ بیان کرد: این رویداد سبب معرفی قابلیت‌های گردشگری استان در سطح بین المللی در مدت یک سال خواهد شد که این اقدامات بخشی از فعالیت‌های این اداره‌کل است.

نادر فلاحی از افزایش اعتبارات بخش گردشگری اردبیل با وجود شیوع ویروس کرونا از ۱۴۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ خبر داد و گفت: با اقدامات انجام‌شده گردشگری اردبیل رو به توسعه است و روز‌های روشنی پیش روی استان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.