https://didshahr.ir/17860

 سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار  و با ۲ محور کاربری رفاهی و تفریحی مدرن با طراحی و ساخت خانه به سه شکل سنتی و بومی خلخال و پلکانی الهام گرفته از سبک معماری روستای کزج در حال احداث است.

کزج

 سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: موزه مردم‌شناسی این شهر در محل اجرای طرح گردشگری بام خلخال راه‌اندازی می‌شود.

علی درویشی در بازدید از طرح گردشگری و بوم‌گردی بام خلخال افزود: ایجاد موزه مردم‌شناسی از سال‌های دور از خواسته‌های مردم بوده و با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی مجری طرح بام خلخال بزودی این موزه در بلندای شهر خلخال راه‌اندازی شده و در اختیار مردم منطقه و گردشگران قرار می‌گیرد.

او از مجموعه گردشگری بام خلخال به عنوان یکی از طرح‌های موفق بوم‌گردی و گردشگری خلخال یاد کرد و گفت: این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار  و با ۲ محور کاربری رفاهی و تفریحی مدرن شامل شهربازی، رستوران، آب‌درمانی ،مرکز خرید، تونل نمایش زمان و امکانات رفاهی گردشگری و همچنین بوم‌گردی با طراحی سوئیت‌های اقامتی سنتی و مدرن از جمله طراحی و ساخت خانه به سه شکل سنتی و بومی خلخال و پلکانی الهام گرفته از سبک معماری روستای کزج در حال احداث است.

وی اظهارداشت: فاز اول این طرح در چهار هکتار در حال آماده شدن برای افتتاح است و سرمایه‌گذار طرح در نظر دارد همزمان با بهره‌برداری از این فاز عملیات اجرایی فازهای بعدی طرح بزرگ گردشگری بام خلخال را ادامه دهد.

وی با تقدیر از تلاش سرمایه‌گذار مجموعه گردشگری و رفاهی بام خلخال افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دسترسی آسان مردم منطقه و گردشگران به این محل از جمله تکمیل راه دسترسی در حال اجرای مجموعه در دستور کار میراث فرهنگی استان اردبیل قرار دارد.

وی گفت: نواقص موجود در زیرساخت‌های این طرح  از جمله آسفالت مسیر ، تکمیل طرح گازرسانی و ایجاد روشنایی مسیر منتهی به مجموعه مورد درخواست سرمایه‌گذار است که توسط میراث فرهنگی پیگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.