https://didshahr.ir/17889

سرپرست اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: مجموعه قصرهای چوبی در منطقه ازناو این شهرستان تنها طرح گردشگری منطقه است که با حفظ کامل فضای سبز و درختان موجود در داخل محل اجرای طرح اجرا شد.

 

ازناو

 

به گزارش دیدشهر؛ علی درویشی در بازدید از طرح بزرگ گردشگری احداث مجموعه بوم‌گردی و قصرهای چوبی در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال افزود: برای نخستین بار این طرح گردشگری بدون وارد شدن هرگونه لطمه به ساختار قبلی فضای سبز موجود داخل طرح شامل چمن و درختان سیب باغ میوه اجرا شده است.

وی اظهارداشت: مجموعه بوم‌گردی ، اقامتی و خدماتی قصرهای چوبی برادان شاد در منطقه ازناو شامل ۱۴ دستگاه سوییت دوطبقه چوبی ، پنج دستگاه vip سالن نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری ، رستوران و کافی شاپ در سه طبقه در زیربنایی به مساحت ۸۵۰ مترمربع و در باغی به مساحت هفت هزار مترمربع است که بدون تخریب و دستکاری در فضای سبز و بریدن درختان با صدور مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی مجری طرح هزینه شده، گفت: پیش از این با پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذار مجموعه بوم‌گردی قصرهای چوبی ازناو زمینه تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ فراهم شده است.

درویشی اظهارداشت: پروژه‌های زیرساختی از جمله تامین آب ،برق و گازرسانی برای راه‌اندازی و افتتاح این مکان بزرگ گردشگری از محل اعتبارات میراث فرهنگی انجام شده و با رفع نواقص زیرساختی این پروژه بزرگ گردشگری در دهه فجر سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: علاوه بر این طرح پنج مجموعه اقامتی گردشگری شهری و روستایی خلخال در سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

 

ازناو

او افزود: پروژه احداث ۲ هتل در روستاهای هدف گردشگری گیلوان و شال واقع در بخش شاهرود ، فاز اول هتل ۵ ستاره ازناو سبز ، فاز اول طرح بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال در بلندای این شهر و مجموعه گردشگری وهتل رغائب خلخال پنج پروژه بزرگ اقامتی گردشگری در این شهرستان هستند که برای اجرای این پروژه‌ها مبالغ کلانی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کنار اعطای تسهیلات بانکی حمایت از طرح‌های گردشگری استان اردبیل هزینه شده است.

او اظهارداشت: با پرداخت مرحله اول تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذار مجری هتل ۵ ستاره ازناو ، این پروژه مجددا شتاب گرفته و زمینه برای بهره‌برداری از فاز اول آن شامل ۲ طبقه از مجموع هفت طبقه پیش‌بینی شده برای این مجموعه اقامتی بزرگ تا پایان فصل کاری امسال فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بخشی از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خلخال برای آسفالت پروژه در حال ساخت راه توریستی خلخال – ماسوله در استان گیلان هزینه شد، افزود: با تکمیل عملیات اجرایی ساخت هتل روستای گیلوان و همچنین هتل روستای شال در بخش شاهرود خلخال ، با تکمیل کار آسفالت این راه مسیر در سال جاری زمینه برای تردد آسان گردشگران از استان گیلان به استان اردبیل از این مسبر گردشگری و اسکان در هتل‌های این ۲ روستای هدف گردشگری شهرستان شد.

او اظهارداشت: واقع شدن محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و رییس نهضت جنگل در مسیر راه گیلوان – ماسال و همچنین اجرای ده‌ها پروژه احداث هتل و مجموعه‌های گردشگری مدرن در این مسیر در حوزه استان گیلان موجب شده تا این جاده مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.