https://didshahr.ir/17996

پل معلق تمام شیشه ای هیر حاصل خلاقیت و تلاش دانش مهندسان ایرانی و بومی خود استان اردبیل است که نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه جهانی و بین المللی نیز شناخته شده است.

پل معلق هیر

خبرنگار: مریم محرمی

به گزارش دیدشهر؛ طبق مطالعات انجام شده نخستین پل معلق قوسی شکل و تمام‌شیشه ای جهان، همین پل است که در کشور ایران و در منطقه هیرِ استان سرسبز اردبیل احداث شده  است.

این پل که روی رودخانه‌ای در دل صخره به طول ۲۰۸ و عرض ۱.۵ متر ساخته شده است تجربه اوج هیجان را برای گردشگران حاضر بر این سازه به همراه دارد.

البته سازه های مشابه این پل شیشه ای شاید در جهان کم نباشد؛ اما تلفیق دو سازه و خلق پلی تمام شیشه ای قوس دار برای نخستین بار در جهان این سازه را به کم نظیرترین اماکن گردشگری در دنیا تبدیل کرده‌است.

پلی که عملیات اجرایی آن در طول یک سال با پیشرفت مناسب و کمتر از دو سال به صورت کامل به اتمام رسیده‌است.

پروژه پل معلق تمام‌شیشه‌ای هیر یک ایده خلاقانه در منطقه بود که از زمان تصویب، ایجاد و بهره‌برداری این طرح در سال ۹۷ تمام تلاش دستگاه‌های اجرایی اردبیل برای پیشروی بدون نقص این طرح است که خوشبختانه تا به اینجای کار نتایج خوبی از جمله آبادانی منطقه و اشتغال را همراه داشته است.

این پل یکی از طرح هایی است که به دست متخصصان کشورمان به ویژه مهندسان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل اجرایی و عملیاتی شده و هیچ عنصر خارجی در طراحی و ساخت آن دخیل نبودند.

مدیر گردشگری پل معلق با بیان اینکه دو پروژه بزرگ پل معلق مشگین‌شهر و تمام شیشه‌ای هیر در این چهار دهه انقلاب اسلامی دستاوردی عظیم در حوزه گردشگری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: پل تمام شیشه ای معلق و قوسی شکل هیر دستاورد خلاقانه مهندسان کشورمان است که پروژه ای منحصر به فرد است.

او می گوید: تمامی مهندسان، متخصصان، کارگران و ابزارآلات مورد نیاز کاملاً ایرانی بوده و تکنولوژی‌های به کار رفته در این پل مطابق با استانداردهای روز دنیا است.

پل معلق شهر هیر باعث ایجاد اشتغال‌زایی برای جوانان در منطقه شده است و این‌که اولویت اشتغال با افراد توان مالی کم و منطقه بوده بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

پروژه گردشگری هیر در منطقه در حال حاضر می‌تواند به عنوان نمونه طرح موفق گردشگری تلقی شود طوری که با تکمیل خدمات رفاهی، تفریحی و گردشگری در این مکان می‌توانیم حضور گردشگران در این منطقه را به چند برابر کنونی برسانیم.

مدیران و سرمایه‌گذاران با راه‌اندازی پل معلق هیر در مدت کوتاه توان و اراده خود را نشان دادند و حالا باید مسئولان به صورت عملی جاده ورودی مجموعه پل هیر و زیرساخت‌های این مجموعه را تکمیل کنند.

پل معلق هیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.