https://didshahr.ir/18084

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل می گوید: اهمیت به بخش گردشگری سلامت منوط به آبدرمانی نمی‌شود بلکه در راستای پرورش زنبور عسل و بوقلمون نیز می‌توان اقدامات بسیار اساسی انجام داد.

سلامت

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: مرکز مدیریت گردشگری سلامت در دانشگاه آزاد اردبیل راه‌اندازی می‌شود که این مرکز ظرفیت عظیمی در راستای استفاده از ظرفیت دانشگاهیان خواهد شد و نیز این دانشگاه را از این لحاظ متمایز می‌کند.

وی با اشاره به این که درمان محوری و توریسم سلامت یکی از ایده‌های نوین و جدید محسوب می‌شود بیان کرد: باید به سمت گردشگری سلامت در استان اردبیل برویم چرا که این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در آبدرمان های استان اردبیل است که هر کدام ظرفیتی مهم محسوب می‌شود.

رسولی بیان کرد: نیاز بر این است که برروی گردشگری سلامت به صورت ویژه کار شود و در این زمینه با توجه به صنایع غذایی و تبدیلی مشکلات و خلأهای موجود را از سر راه برداریم و با توجه ویژه و اساسی مشکلات پیش رو را از سر راه برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل ادامه داد: این مسئله نیازمند فرهنگ‌سازی‌های لازم در راستای درمان‌محوری و تغییر سبک و سیاق زندگی به دنبال یک زندگی سالم و بهداشتی است که می‌تواند منجر به توسعه بهداشت و درمان در بین مردم و نهادینه‌سازی فرهنگ در بین آنان شود.

رسولی اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری سلامت بحث صنایع غذایی و تبدیلی نیز می‌تواند مورد توجه ویژه و اساسی باشد به طوری که بتوانیم ظرفیت‌های استانی را در این بخش به نحو احسن استفاده کنیم و بر اساس آخرین تکنولوژی‌ها زمینه استفاده مطلوب از بخش کشاورزی را نیز داشته باشیم.

وی بیان کرد: درصدد تمرکز بیشتر برای کار بر روی حوزه‌های مختلف گردشگری و زیرشاخه‌های دارای ظرفیت و پتانسیل آن در استان هستیم به طوری که بتوانیم کارهای پژوهشی و علمی متفاوتی نیز در این زمینه انجام دهیم و با توجه به کسب و کارهای خانگی معضلات موجود را از سر راه برداریم.

آبدرمانی

رسولی اظهار کرد: اهمیت به بخش گردشگری سلامت منوط به آبدرمانی نمی‌شود بلکه در راستای پرورش زنبور عسل و بوقلمون نیز می‌توان اقدامات بسیار اساسی انجام داد و در امر به‌نژادی و نیز استفاده از عسل به عنوان یک محصول کاملاً درمانی نام برد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه در بحث سیستم و بهره‌وری از خودمان شروع کردیم، گفت: در همین راستا در عین حالی که بوقلمون را به‌گزینی کرده‌ایم، روی به‌نژادی آن کار می‌کنیم که به عنوان یک پروژه دانشی مطرح است.

رسولی به پرورش زنبور عسل در مزرعه گندم سیاه اشاره کرد و افزود: این مهم دیابت و کاهش و تنظیم فشار خون کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه بحث انرژی و آب‌های دامنه سبلان جزو اولویت‌های دبیرخانه علمی ما برای پژوهش‌های دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: قطعا هدف ما تلاش برای عمران و آبادی منطقه و کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل رسانه را مکمل تمامی بخش‌های جامعه دانست و افزود: رسانه گرچه نمی‌تواند بگوید چگونه فکر کنیم ولی می‌تواند بگوید به چه چیزی فکر کنیم. تعیین سوژه و جهت توسط رسانه انجام می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.