https://didshahr.ir/18601

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود امکان برگزاری دوره‌ های حضوری، ادامه دوره‌ های آموزشی صنایع‌ دستی اردبیل در فضای مجازی تداوم دارد.

صنایع دستی

 

به‌گزارش دیدشهر؛ ناصر محمودی اظهار کرد: دوره‌های آموزشی پاییزه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در سطح استان در حال برگزاری بود که با شدت گرفتن وضعیت شیوع ویروس کرونا و اعلام تعطیلی برای کلاس‌های حضوری، ادامه تشکیل این دوره‌ها به صورت حضوری با مشکل روبه‌رو شد.

او ادامه داد: به دنبال این وضعیت و نبود امکان برگزاری کلاس‌های حضوری آموزشی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای جلوگیری از ایجاد اختلال در آموزش‌های پاییزه، ادامه دوره‌های صنایع‌دستی به شکل فضای مجازی دنبل شد و در حال حاضر در حال برگزاری است.

 

صنایع دستی مسگری

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: این آموزش‌ها در رشته‌های تولیدات چرمی دست‌دوز، قلم‌زنی، منبت چوب، گلیم‌بافی، رودوزی‌های سنتی، سفالگری، نقاشی روی سفال(مینای سفال)، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ورنی و معرق چوب تداوم دارد.

محمودی از صدور گواهینامه برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی خبر داد و افزود: همچون دوره‌های حضوری، گواهینامه معتبر برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها نیز ارائه می‌شود.

او توسعه آموزش و اشتغال در بخش صنایع‌دستی را از مهمترین برنامه‌ها در سطح استان برشمرد و بیان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی اما نهایت تلاش خود را به کار بستیم تا با رعایت کامل پروتکل‌های دوره‌های آموزشی برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.