https://didshahr.ir/19440

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۷۵ نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌ دستی استان از محل صندوق اجتماعی بیمه شدند.

ناصرمحمودی

 

به‌گزارش دیدشهر: ناصر محمودی اظهار کرد: برخورداری فعالان و صنعتگران صنایع‌دستی از بیمه از مهمترین برنامه‌هاست که در همین راستا از ابتدای سال تا پایان آذرماه تعداد ۱۷۵ نفر از فعالان این حوزه از محل صندوق اجتماعی بیمه شدند.

او با اشاره به حمایت‌های انجام شده از صنعتگران صنایع‌دستی استان بیان کرد: معرفی ۱۰۸ طرح صنایع‌دستی فعالان این حوزه برای اخذ تسهیلات بانکی از محل مشاغل خانگی در ۹ ماهه امسال انجام شده تا با راه‌اندازیاین طرح‌ها برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد شود که در مجموع برای طرح‌های معرفی‌شده ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده است.

 

صنایع دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از معرفی ۴۸۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی استان برای دریافت تسهیلات بانی از محل اعتبارات اشتغال روستایی در این مدت خبر داد و گفت: ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات از این محل برای متقاضیان پرداخت شده است.

محمودی با اشاره به توسعه کمی و کیفی کارگاه‌های شهری و روستایی صنایع‌دستی افزود: ۵۰ کارگاه در این حوزه توسعه داشته که تلاش وجدیت بر تقویت اقدامات و برنامه‌ها در این حوزه تا پایان سال است.

او از توسعه ۱۰ مورد کارگاه گروهی صنایع‌دستی و صدور پروانه تولید کارگاهی و جواز تاسیس در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در راستای توسعه اشتغال در این حوزه در این مدت آموزش‌های مختلف به فعالان در این حوزه ارائه شده است به طوری که ۴۷ نفر از شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.