https://didshahr.ir/19963

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان مشگین‌ شهر گفت: کهنه قلعه مشگین‌ شهر سال آینده به عنوان پارک تاریخی و موزه بزرگ پژوهش‌ های مردم‌ شناسی به بهره‌ برداری می‌ رسد.

 

کهنه قلعه مشگین شهر

 

به‌گزارش دیدشهر؛ ایمانعلی ایمانی در بازدید از کهنه قلعه مشگین‌شهر اظهار کرد: در راستای حفاظت و حراست از بنای تاریخی کهنه‌قلعه برنامه‌ریزی شده تا عملیات ساماندهی این بنا اجرایی شود که این طرح در حال اجراست.

او افزود: در حال حاضر ساماندهی کهنه قلعه شهرستان مشگین‌شهر به عنوان بزرگترین قلعه خشتی شمالغرب کشور با سرعت خوبی در حال اجرا بوده و تلاش می‌کنیم شاهد تسریع در اجرای این پروژه باشیم.

 

کهنه قلعه مشگین شهر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: با توجه به تامین اعتبارات لازم اجرای این طرح از محل بازآفرینی شهری پیش‌بینی می‌شود شاهد بهره‌برداری از ساماندهی کهنه قلعه در سال آینده باشیم.

ایمانی ادامه داد: «پس از ساماندهی بنا، این قلعه به عنوان پارک تاریخی و موزه بزرگ پژوهش‌های مردم‌شناسی برای سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.»

او عنوان کرد: کهنه قلعه متعلق به دوره ساسانی و از بناهای تاریخی مهم و از جاذبه‌های گردشگری شهرستان به شمار می‌رود که در راستای جلب رضایت گردشگران پروژه ساماندهی این بنا در اولویت قرار گرفته و در حال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.