https://didshahr.ir/20419

استاندار اردبیل با بیان اینکه اجرای ۱۸ پروژه گردشگری امسال در این استان تعریف شده است، گفت: ۱۳ طرح گردشگری در حال اجرا نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکبر بهنام جو

اکبر بهنامجو در جلسه بررسی برنامه های شعار سال در حوزه گردشگری اظهار کرد: فاز اول مجموعه تاریخی شهر یئری مشگشین شهر تا شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد و ۴۰۰ هکتار زمین در حوزه این مجموعه، فاز به فاز راه اندازی و تکمیل می شود.

وی در در رابطه با پیست اسکی اوجور آلوارس و مجموعه گردشگری فندقلوی نمین نیز اظهار کرد: اقدامات عمرانی این مجموعه ها با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی فاز به فاز طبق برنامه زمان بندی انجام می‌شود.

بهنامجو همچنین نقش دریاچه گیلارلو شهرستان گرمی مغان را در جذب گردشگر و مسافر مهم ارزیابی کرد و افزود : در حال حاضر پیمانکار مجموعه سد گیلارلو شهر گرمی مشخص شده و زیرساخت‌های برق و راه به زودی انجام می شود.

دریاچه گیلارلو گرمی

وی ادامه داد: برق و روشنایی این مجموعه گردشگری را بنیاد علوی با مدیریت میراث فرهنگی برعهده گرفته است و طبق پیگیری انجام گرفته تا دو روز آینده مبلغ یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌یابد.

به گفته استاندار اردبیل، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید برای تحقق شعار سال و تسریع در روند اجرا و تعیین زمان افتتاح پروژه‌ها، برنامه های خود را تدوین و طبق برنامه زمان بندی اجرا کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت ‌های مجموعه های گردشکری باید با هماهنگی میراث فرهنگی، از سوی دستگاه های اجرایی انجام شود، افزود: هر پروژه ای که مربوط به حوزه گردشگری است، مسوولیت آن پروژه بر عهده اداره کل میراث فرهنگی است و متولی و مجری این پروژه ها دستگاه های اجرایی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.