https://didshahr.ir/20426

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کوثر گفت: در سال گذشته بیش از سه میلیارد و 160 میلیون ریال تسهیلات در راستای حمایت از فعالان صنایع‌دستی به این افراد ارائه شد.

 

صنایع دستی

 

به‌گزارش دیدشهر؛ جهانگیر شهبازی اظهار کرد: در سال گذشته از جمله اقدامات در حوزه صنایع‌دستی اجرای دوره آموزش کوتاه مدت برای 10 نفر و معرفی هفت نفر به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر با اشاره به برگزاری چهار نمایشگاه صنایع‌دستی در سطح شهرستان به صورت مجازی و حضوری ادامه داد: از جمله آنها برپایی نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی به مناسبت شب یلدا در کانال گردشگری و بازارچه فروش مجازی، برپایی نمایشگاه در جنب جشنواره هیوا و برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در سنگ‌آباد در ایام دهه فجر بود.

او تجلیل از صنعتگر برتر شهرستان با حضور فرماندار شهرستان، ثبت پرونده خانم خورشید نوروزی در میراث معنوی و صدور یک مورد پروانه تولید کارگاهی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه صنایع‌دستی شهرستان عنوان کرد.

 

صنایع دستی

شهبازی صدور کارت شناسایی برای فعالان این حوزه در راستای استفاده از مزایای آن را از جمله برنامه‌های برای حمایت از آنها برشمرد و بیان کرد: پنج مورد کارت شناسایی برای صنعتگران در سال گذشته صادر شده ودر کنار آن شاهد صدور سه مورد مجوز مشاغل خانگی نیز بوده‌ایم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر با اشاره به پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی به میزان سه میلیارد و160 میلیون ریال گفت: پرداخت تسهیلات روستایی به هشت نفر به میزان یک میلیارد و 600 میلیون ریال، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان 600 میلیون ریال برای 6 نفر و پرداخت تسهیلات خسارت کرونا به هشت نفر به میزان 960 میلیون ریال در سال گذشته انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.