https://didshahr.ir/21331

دریاچه گیلارلو منطقه نمونه گردشگری شهرستان گرمی می باشد.

گیلارلو

دریاچه گیلارلو از دریاچه های مصنوعی داخل شهری در کنار جاده ورودی گرمی واقع شده است.

درباره این دریاچه بیشتر بدانید: دریاچه گیلارلو، نگین گردشگری گرمی


تاریخ انتشار خبر: 15 آبان ماه 1401

آغاز عملیات اجرایی آسفالت رینگ دور دریاچه گیلارلو گرمی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی آسفالت رینگ دور دریاچه گیلارلو گرمی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان خبر داد.

فردین عینی گفت: عملیات اجرایی آسفالت رینگ دور دریاچه گیلارلو گرمی با حضور استاندار اردبیل و نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: آسفالت رینگ دور دریاچه گیلارلو به طول ۳.۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان امروز آغاز شد و در مدت یک هفته آینده به پایان می‌رسد.

او تاکید کرد: فازهای بعدی این پروژه، از جمله اجرای مسیر سلامت با چمن مصنوعی و اجرای سنگ‌فرش تا پایان سال انجام می‌شود تا این پروژه برای استفاده شهروندان و مسافران آماده شود.

عینی ادامه داد: پیش از این زیرسازی رینگ دور دریاچه گیلارلو گرمی و پروژه روشنایی این مجموعه از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل انجام شده است تا زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه نمونه گردشگری آماده باشد.

 


تاریخ انتشار خبر: 31 شهریور ماه 1400

واگذاری قسمتی از دریاچه گیلارلو به شهرداری گرمی

به‌گزارش دیدشهر؛ رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان گرمی گفت: با توجه به موقعیت ویژه و مناسب و مطلوب در دریاچه گیلارلو، خواست مردم و اهالی شهرستان احیای منطقه نمونه گردشگری گیلارلو برای بهره‌ مندی از ثمرات و مزایای اجرای این طرح است که با جدیت پیگیر این امر هستیم.

علی حسین زاده در جلسه با شهردار و رئیس شورای شهر گرمی اظهار کرد: با رایزنی لازم طرح ارائه شده از سوی شهرداری برای منطقه نمونه گردشگری گیلارلو مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمی افزود: این طرح پس از بررسی توسط کارشناسان ما برای اجرا به شهرداری محول می شود تا با توجه به واگذاری بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری گیلارلو به شهرداری گرمی، در این زمینه اقدام شود.

در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرمی و روسای اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و امور آب گرمی با حضور فرماندار شهرستان تشکیل شد، بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری گیلارلو که قسمتی از محدوده شهر گرمی به شمار می‌آید، به شهرداری گرمی واگذار شد.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.