https://didshahr.ir/22477

سمیه درازی

سمیه درازی: گردشگری حلقه مفقوده استان اردبیل

در سال های اخیر بحث های گردشگری بیش از هر حوزه دیگر در سطح استان گوش نواز بوده و در تیترهای خبری اردبیل را شهر توریستی یا به عبارتی شهر گردشگر پذیر معرفی کرده ایم فارغ از اینکه این شهر پتانسیل های بسیاری برای تبدیل شدن به یک شهر توریستی را دارد. اما نبود زیرساختهای مناسب، فضای سبز و کمبود امکانات مناسب باعث شده است که این منطقه تنها نام توریستی بودن را با خود به یدک بکشد.

ماندگاری مسافر در این شهر کمتر از یک روز بوده و تاکنون برای نگه داشتن مسافر هیچ جذابت یا ایده خاصی از سوی مسئولین یا کارشناسان مربوطه ارائه نشده است.

به نظر می رسد شعارهای مسئولین از سالهای گذشته باعنوان زمستان بیدار، جذب سرمایه گذار به بمبست خورده و ایده ها و تزها ارایه شده تاکنون دردی از حال حوزه گردشگری این شهر دوا نکرده و اردبیل همچنان در شعارها غرق شده است.

اخیرا برخی از مسئولان تبلیغات را حلقه مفقوده گردشگری این استان معرفی کرده اند، درحالی که مسئله گردشگری این استان صرف تبلیغات نیست، بلکه مشکل زیرساختی است!

هرچند تبلیغات نقش مهمی در شناساندن فرهنگ و هنر هر منطقه دارد . ولی مهمترین اصل در این حوزه نبود مدیریت کارآمد، تقسیم منابع صحیح در کشور و نبود زیرساخت های مناسب گردشگری است که این استان باوجود پتانسیل های خدادادی و طبیعت بکر ازین ضعف رنج می برد و اردبیل را در ردیف استانهای کم برخوردار و محروم قرار می دهد.

تابلو گردشگری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.