https://didshahr.ir/23394

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: امروز ما بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم و 4 مرداد که در تاریخ کشور روز شیخ صفی الدین اردبیلی نامگذاری شده است، برای همگرایی فرصت خوبی است.

4 مرداد ، روز وحدت و همگرایی است

به گزارش دیدشهر، جواد انصاری اظهار کرد: چند سالی است که شورای فرهنگ عمومی کشور با ثبت روز اردبیل در تقویم رسمی کشور موافقت کرده و حالا اردبیل در تقویم رسمی کشور روز 4 مرداد را از آنِ خود کرده است.

وی گفت: مردم ما امروز در حساس ترین شرایط بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همگرایی نیاز دارند که روز تولد شیخ صفی الدین اردبیلی که بعنوان روز اردبیل معرفی شده است، مناسبت ترین زمان برای این کار است.

انصاری گفت: هدف از اختصاص یک روز به اردبیل، نشان دادن جایگاه صفویان در ایران است و امید است که فرصت طرح اردبیل و جایگاه صفویه در سطح ملی و جهانی فراهم شود.

این عضو شورا با اشاره به اینکه روز اردبیل بهانه ی خوبی برای سفر به این دیار است، گفت: خوشبختانه طبیعت زیبای استان اردبیل و فصل تابستان زمان خوبی برای سفر به این استان است تا مردم با دیدنی های این خطبه آشنا شوند.

انصاری گفت: اهمیت استان اردبیل تنها به این موضوع که چند پادشاه در طول تاریخ آن را پایگاه خود قرار دادند نیست، بلکه صفویان از این خطه سربرآوردند و این محدوده از ایران از نظر ذخایر طبیعی نیز اهمیت بسیاری دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.