https://didshahr.ir/23400

براساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۴مرداد ماه بنام روز شیخ صفی‌الدین در تقویم‌ رسمی کشور ثبت شده و هیچ عنوانی از شهر یا استان اردبیل نیست.

۴ مرداد چرا بنام اردبیل ثبت نمی شود؟

به گزارش دیدشهر، با ابلاغیه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رییس جمهور، چهاردهم آبان به نام روز مازندران و بیست و پنج آبان به نام روز اصفهان در تقویم رسمی کشور ثبت شد. حال سوال مردم استان اردبیل از شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس جمهور محترم این است که چرا چهارم مرداد، سالروز استقرار سلسله صفویه در ایران اسلامی و نقش مهم این سلسله در گسترش مذهب تشیع و تشکیل ایران یکپارچه، به نام روز اردبیل در تقویم رسمی کشور ثبت نشد و تنها به نام روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی اکتفا شد؟!

باید تصمیمات گرفته شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای همه کشور عادلانه باشد، اگر بنا بر نامگذاری شهرهاست، در این صورت خواهشمندیم چهار مرداد نیز به نام اردبیل در تقویت رسمی کشور ثبت شود و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

در این مورد دبیر برنامه‌های بزرگداشت روز شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی گفت: براساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی ۴مرداد ماه بنام روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم‌ رسمی کشور جانمایی شده است و در مرحله بعد سعی و تلاش می کنیم تا این روز بنام اردبیل هم ثبت کنیم.

توحید دلاور‌ قوام با بیان اینکه در سال‌های گذشته درخواست نامگذاری ۴‌مرداد ماه بنام روز اردبیل به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده بود؛ افزود: این شورا نام‌گذاری ۴‌مرداد ماه بنام روز اردبیل به علت ایجاد شائبه بین استان‌های دیگر را صلاح ندانست‌؛ بنابرین از سال ۱۳۹۶، ۴مرداد ماه بنام روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی نامگذاری و در تقویم‌ رسمی کشور جانمایی شد.

وی به اشاره به اینکه ۴مرداد ماه سالروز استقرار سلسه صفویه است؛ افزود: صفویان در تاریخ و استقرار مذهب شیعه در کشور نقش موثری داشته‌اند و هر سال با گرامی‌داشت این روز برنامه‌های مختلفی در سطح استان و شهر اردبیل برگزار می‌شود.

دبیر برنامه‌های بزرگداشت روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: نامگذاری این روز به نام شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نقطه قوت به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.