https://didshahr.ir/24101

زمین خواری در سال های اخير با ابعاد گسترده تری در حریم سواحل ؛ جنگل ها و کوه پایه ها موجب نابودی منابع طبیعی و آسیب جدی به محیط زیست شده است.

ویلاسازی در گردنه حیران

حامد محمدی لورون – کافه اقتصاد: در روزهای اخیر اخبار خوشحال کننده آزاد سازی سواحل و مبارزه جدی با زمین خواری از سواحل هرمزگان ، مازندران و گیلان تا حریم رودخانه کرج ، بارقه امید را در دل مردم و دوستداران طبیعت زنده کرده است.

این اقدام ارزشمند که با همکاری دولت و قوه قضاییه بصورت ضرب الاجل و بدون استثنا از ویلاهای دولتی شروع شده، سرآغاز گام عملی برای صیانت از منابع طبیعی در اقصی نقاط کشور است.

بدون شک تاکنون اکثر هموطنان از مسیر زیبای گردنه حیران عبور کرده اند جاده ای بکر و دل انگیز که به اذعان اغلب کارشناسان صنعت گردشگری در دنیا کم نظیر است ولی همین طبیعت خدادادی در سالیان اخیر با وجود اعتراض رسانه ها و علاقمندان به محیط زیست ، مورد بی مهری قرار گرفته و با ویلاسازی های گسترده بشدت مخدوش شده است .

بی توجهی و عدم هماهنگی مسئولان دو استان گیلان و اردبیل در مقابله با ساخت و سازهای بی رویه در این منطقه که متعلق به عموم مردم و جزء ثروت ملی محسوب می شود، باعث طرح مسائل مختلفی از سوی جامعه شده است ؛ براستی مرجع صدور مجوز این ویلاسازی ها و مسئولیت رسیدگی به این بی قانونی بر عهده چه کسی است؟ و چرا در برابر این ساخت و سازها و مخدوش کردن جنگل ها متولیان سکوت کرده اند؟!

اکنون که عزم قوه قضاییه و دولت در مقابله با زمین خواری و صیانت از منابع طبیعی جدیست، ضروری است این حرکت انقلابی در سایر استان های کشور و بخصوص در رسیدگی به وضعیت تاسف بار گردنه حیران هم در دستور کار قرار گیرد.

گردنه حیران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.