https://didshahr.ir/24930

در طرح «اردبیل من» مردم ضمن آشنایی با فرهنگ و آداب ‌و رسوم  مختلف با نقاط گردشگری آشنا شده و برای سفرهایشان برنامه ریزی هدفمندی می توانند داشته باشند.

شهیدگاه اردبیل

به گزارش دیدشهر، تصاویری از نقاط استان اردبیل، برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی این استان روی سازه‌های تبلیغاتی اکران شده است.

ایران جزو معدود کشورهایی است که 4فصل زیبا دارد و علاوه‌بر آن در جای‌جای این سرزمین افراد با قومیت‌های مختلف و آداب و سنت‌های متنوع زندگی می‌کنند که آشنایی با زیبایی‌ها و تاریخ ایران زمین و آداب‌ورسوم اقوام برای مردم جذاب بوده و هست.

در این میان استان اردبیل بعنوان یک منطقه با جاذبه های تاریخی و طبیعی جزو چند استان جذاب برای مسافران بوده است.

بر همین اساس و با توجه به شناسایی مناطق فعالان گردشگری در یک طرح ابتکاری با راه‌اندازی پویش «اردبیل من» زمینه اردبیل شناسی و معرفی با جاذبه‌های گردشگری، آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگی و مذهبی این استان را فراهم کرده اند.

این روزها هنگام تردد از تقاطع‌ها و محورهای بزرگراهی و… حتماً تصاویری از طبیعت زیبا و نمای خیره‌کننده مسجد شیخ صفی‌الدین اردبیلی… را دیده‌اید.

طرح‌هایی که تماشایشان همگان را به وجد می‌آورد و سبب افزایش حس تعلق به این آب‌وخاک می‌شود.

این طرح‌های فرهنگی که دربرگیرنده آثار و ابنیه تاریخی و ملی، زیبایی‌های طبیعی و گردشگری شهرهای استان هستند.

سفر تصویری

در شرایط اقتصادی کنونی که امکان سفر برای همگان وجود ندارد تماشای تصاویری از بناهای تاریخی و سنت‌های گذشتگان می‌تواند لذتبخش باشد. رویکردی که در اکران اردبیل من «هویت‌بخشی تاریخی، ملی و مذهبی، آرام‌سازی محیط شهری، امکان سفر تصویری برای شهروندان را فراهم کرده است.

رونق گردشگری و کسب و کار

معرفی مکان‌های تاریخی و گردشگری در پویش «اردبیل من» می‌تواند سبب رونق گردشگری و کسب‌ و کارهای خرد در شهرهای مختلف شود که این امر به افزایش توان اقتصادی روستاییان کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.