https://didshahr.ir/25206

ایران در فهرست سازمان جهانی گردشگری یکی از مقاصد امن و ارزان برای سفر شناخته می‌شود.

مزایای سفر به ایران

به گزارش دیدشهر، گردشگری یکی از شکننده ترین و در عین حال پول‌سازترین صنایع جهان است که پس از نفت و خودرو جایگاه سوم در اقتصاد جهانی را به‌خود اختصاص داده است. سازمان جهانی گردشگری ورود یک گردشگر خارجی به کشور مقصد را به‌معنای ورود میانگین 1500دلار به آن مقصد گردشگری و ایجاد اشتغال برای 5تا 10نفر ارزیابی می‌کند.

اما این پول سازترین و در عین حال شکننده ترین صنعت جهان وابستگی عمیقی به مولفه امنیت و ثبات سیاسی یک کشور دارد. وجود امنیت و ثبات سیاسی از نخستین موضوعاتی است که یک گردشگر خارجی پیش از تصمیم گرفتن برای سفر به یک کشور مقصد، بررسی می‌کند و درصورتی که بتواند یک سفر امن را تجربه کند، اقدام به هزینه‌های بعدی برای سفر به کشور مقصد می‌کند.

سازمان جهانی گردشگری در شاخص‌های جهانی خود در موضوع سفر، وجود امنیت را یکی از شاخص‌های اصلی برای ارزیابی مقاصد گردشگری جهان دانسته و بر این اساس کشورهای جهان را به‌عنوان مقصد امن سفر رتبه‌بندی می‌کند.

ایران در فهرست سازمان جهانی گردشگری همواره یکی از مقاصد امن سفر شناخته می‌شد و مقامات این سازمان، همواره در رویدادهای جهانی مرتبط با سفر، گردشگران جهان را ترغیب به سفر به ایران می‌کردند. ایران همچنین ارزان‌ترین مقصد گردشگری جهان شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.