https://didshahr.ir/25379

یک راهنمای باتجربه ماجراهای جالبی از موزه‌ها، کاخ‌ها و بناهای قدیمی استکهلم سوئد تعریف می‌کند.

استکهلم، پایتخت زیبای سوئد مشهور به «ونیز شمال اروپا» و «مرکز نوبل» به‌قدری جاذبه دارد که هر گردشگری را مسحور خود می‌کند اما دوستداران این شهر، غیر از آثار تاریخی و زیبایی‌های طبیعی‌اش، دلیل دیگری هم برای شیفتگی دارند؛ تفریحات ماجراجویانه.

در یکی از خیابان‌های شلوغ استکهلم، تور پیاده‌روی سقف برگزار می‌شود اما این تفریحی است مخصوص عاشقان هیجان و بلندی و آن‌هایی که ترس از ارتفاع دارند، باید قیدش را بزنند.

این تور امکان تماشای منظره منحصربه‌فردی از شهر را به گردشگران می‌دهد. تفریح مهم دیگر در استکهلم، کایاک‌سواری در دل شهر است. استکهلم از ۱۴ جزیره تشکیل شده و هر طرف شهر، آب روان در جریان است. مسافران به‌راحتی با اجاره یک قایق کایاک می‌توانند از جزیره‌ای به جزیره دیگر بروند و از زیر پل‌ها عبور کنند. شرکت در تور ارواح، سرگرمی مفرح دیگری است که در پایتخت سوئد برای گردشگران فراهم شده‌است.

این تور در شهر قدیمی «گاملااِستان» برگزار می‌شود.

گاملااستان که بخش قدیمی شهر و یادگار قرون وسطاست، یک موزه زنده به‌شمار می‌رود. یک راهنمای باتجربه ماجراهای جالبی از موزه‌ها، کاخ‌ها و بناهای قدیمی در این منطقه تعریف می‌کند و گشت‌وگذار در دل تاریخ با اجرای یک‌سری نمایش نامه همراه می‌شود.

در گاملااستان کوچه‌های باریک سنگ‌فرش زیادی وجود دارد؛ معروف‌ترین‌شان کوچه‌ «مارتِن تروتزیگس گراند» است که عرض آن در باریک‌ترین قسمت‌اش به ۹۰ سانتی‌متر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.