مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: به منظور تسریع در انجام امور و افزایش سطح رضایتمندی مودیان کلیه اوراق مالیاتی صادره در سامانه های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ابتدای شهریور سال ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی ابلاغ می شود.
ابراهیم قلی زاده اظهار داشت: در فاز جدید و تکمیلی طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی که از ابتدای شهریور ۱۴۰۱ به اجرا درآمده، برای اوراق سیستمی ابلاغ الکترونیکی جایگزین ابلاغ دستی اوراق مالیاتی شده است.
وی افزود: مؤدیان مالیاتی می توانند با فعال سازی ابلاغ الکترونیکی در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tex.gov.ir اوراق مالیاتی خود را بدون مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی دریافت مشاهده نمایند.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: اوراق مالیاتی این مؤدیان، به صورت خودکار بر روی حساب کاربری آنان بارگذاری شده و پیامک اطلاع رسانی نیز ارسال می شود.
قلی زاده تاکید کرد: مؤدیان پس از بارگذاری اوراق ده روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود اوراق مذکور را مشاهده نمایند. رؤیت برگه در حکم ابلاغ می باشد و مهلت مؤدیان برای اقدامات قانونی مربوط، از این تاریخ آغاز می شود.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل خاطرنشان کرد: چنانچه مؤدی ظرف ده روز برای مشاهده برگه، به حساب کاربری خود مراجعه ننماید، روز یازدهم به عنوان تاریخ ابلاغ مؤدی در نظر گرفته میشود. در صورتی که روز یازدهم با تعطیل/ تعطیل رسمی/ عمومی مصادف شود، اولین روز کاری بعد از تعطیل/ تعطیلات مذبور به عنوان روز ابلاغ محسوب خواهد شد و مهلت های قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می شود.