https://didshahr.ir/25878

شهر تاریخی و توریستی ماسوله به دلیل داشتن معماری منحصر بفرد در جهان شناخته شده است شهری پلکانی با طبیعتی بی‌نظیر و مسحورکننده

ماسوله؛ مشهورترین شهر پلکانی ایران Masuleh is the most famous stepped city in Iran

نویسنده: بیتا میرعظیمی

به گزارش دیدشهر، ماسوله گیلان معروف ترین شهر پلکانی ایران است با طبیعتی بی‌نظیر و مسحورکننده؛ شهری تاریخی و توریستی با نمایشی زیبا از خانه‌های پلکانی و بالکن‌های مزین به گل‌های شمعدانی که سال‌هاست شهرتی جهانی پیدا کرده و همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

خانه‌های سوار بر هم با پنجره‌های کوچک و گلدان‌های رنگی آن هم در طبیعت بی‌نظیر شمال؛ محال است این زیبایی را یکجا در معروف‌ترین شهر پلکانی ایران مشاهده کرده و شیفته این شهر تاریخی در پس زمینه جنگلی با دنیایی مه آلود نشوی.

نزدیک ماسوله، ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین بیداد می‌کند! خودروها پشت سر هم ایستاده و مدام بوق می‌زنند. باید ماشین را پارک کرده و با پای پیاده وارد شهر شویم زیرا ورود هر وسیله نقلیه‌ای به ماسوله ممنوع است. اما جایی برای پارک کردن وجود ندارد! تا چشم کار می‌کند ماشین است و ماشین. خلاصه با هزار بدبختی، جای پارکی پیدا کرده و پس از عبور از پله‌های زیبا و محصور در درختان قدم در این شهر رؤیایی می‌گذاریم. باور کردنی نیست، جمعیت گردشگران بالای 5 هزار نفر است. با وجود بارش تند باران، باز اینجا شلوغ است.

گردشگران از جای جای ایران به ماسوله سفر کرده‌اند تا این شهر پلکانی را با چشم خود دیده و مسحور زیبایی‌های آن شوند. بازار فروش بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی پررونق است. مادری برای فرزندش عروسک دست‌ساز می‌خرد و آن دیگری کیف گلیمی رنگین کمانی؛ بوی آش و غذاهای بومی همه را مست کرده؛ اینجا بوی زندگی می‌دهد.

مردم محو زیبایی‌های ماسوله شده و درتلاشند تا تصویر بخش کوچکی از این همه زیبایی را در قاب گوشی‌های خود به یادگار ثبت کنند. اینجا آنقدر زیباست که به قول سهراب سپهری، در ماسوله زندگی باید کرد، نقاشی باید کرد، فیلم باید ساخت و شعر باید گفت…

شلوغی جمعیت گردشگران، بازارچه‌ها و مغازه‌های صنایع دستی ماسوله را رونقی دوباره بخشیده است. بازارچه‌ها پر است از رنگ‌های شاد و زنده؛ سر در مغازه‌ها عروسک‌ها و کیف‌های دست ساز رنگارنگ آویزان شده است. داخل مغازه‌ها مملو از خوراکی‌های محلی و خوشمزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.