https://didshahr.ir/26117

  • 1402/02/07 :: 10:15
  • دیدنی های قوچان

    معرفی مناطق گردشگری و دیدنی های قوچان

    گردشگری

    به گزارش دیدشهر، اگر سفر خود را از شهر مشهد شروع می‌کنید بعد از بجنورد و طی ۱۲۰ کیلومتر به قوچان خواهید رسید.

    موزه مردم شناسی قوچان

    دیار جاذبه‌های تاریخی از زمان اشکانیان. برای شروع می‌توانید از «موزه مردم شناسی قوچان» که در حاشیه میدان آزادی این شهر واقع شده است دیدن کنید و با آداب و رسوم مردم قوچان در حوزه موسیقی سنتی، کشتی چوخه، چاروق دوزی، گلیم بافی، مراسم ازدواج عشایر، آهنگری و گله‌داری آشنا شوید.

    اگر می‌خواهید دیدنی‌های بکر قوچان را از دست ندهید بهتر است به روستاهای اطراف هم سری بزنید و از این مناطق بکر که در ادامه معرفی می‌کنیم، دیدن کنید.

    آب گرم شهر کهنه

    شنا در چشمه آب گرم شهر کهنه در 18کیلومتری شهرستان قوچان با داشتن خواص درمانی بالا، بدون شک تجربه لذت بخشی خواهد بود.

    غار کلر

    یکی از مناطق زیبای اطراف قوچان بدون شک «غار کلر» است که در نزدیکی روستایی سرسبز به همین نام منتظر شماست. این غار به‌دلیل پیشینه تاریخی و معماری بی‌نظیرش، یکی از بهترین آثار تاریخی – طبیعی قوچان است.

    دره‌ یوسف خان

    دره‌ یوسف خان در یک کیلومتری شهر قوچان و اطراف سد تبارک، می‌تواند محل مناسبی برای اطراق کردن و خوردن یک وعده غذای خوشمزه در دل طبیعت بکر در سفر باشد.

    روستای رهورد

    روستای زیبای رهورد از دیرباز در مسیر کاروانیان جاده ابریشم قرار داشته است. اگر خوش شانس باشید و در زمان مناسب به آنجا برسید می‌توانید مسابقات پهلوانی کشتی را در این روستا ببینید. این مراسم در ایام نوروز تقریباً هر روز در این روستای زیبا برگزار می‌شود.

    سوغات عسل یادتان نرود

    عسل این شهر به‌دلیل طبیعت بکر و مراتع سرسبز کوه‌های شاه جهان و همچنین دامنه کوه بینالود بی‌نظیر است؛ البته می‌توانید کشمش و شیره انگور این خطه را هم امتحان کنید. این خوراکی‌ها باکیفیت است و به خارج از کشور هم صادر می‌شود.

    زنبور عسل

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.