https://didshahr.ir/26176

طبیعت شیراز در اردیبهشت ماه به اوج زیبایی می‌رسد و کوچه های شهر را عطر شکوفه‌های بهارنارنج پر می‌کند.

The pleasure of traveling to Shiraz in May

نویسنده: سعیده احسانی‌راد

به گزارش دیدشهر، شیراز از قدیمی‌ترین شهرهای ایران، کوهی از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی را در خود دارد. بررسی‌های انجام شده روی آثار تاریخی نشان می‌دهد شیراز دارای قدمت 6500 ساله است. اردیبهشت بهترین زمان بازدید از این شهر و جاهای دیدنی آن است.

سیامک بصیری درباره بازدید از آثار تاریخی شیراز گفت: وجود باغ‌های زیبای پر از گل در اردیبشهت نقش بسیار زیادی در جذب گردشگر دارد. اردیبهشت شیراز چهار فصل است، روزها به دلیل رطوبت بالا گرم است و بهترین زمان رفتن به باغ‌های تاریخی عصر و شب است.

بصیری باغ‌های شیراز را از نمادهای فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: در فرهنگ ایرانیان باغ از اهمیت بالایی برخوردار است، از معروف‌ترین این باغ‌ها می‌توان به باغ جهان‌نما، باغ ارم، باغ دلگشا و باغ عنیف‌آباد اشاره کرد.

این کارشناس میراث فرهنگی درباره تعداد آثار تاریخی شیراز گفت: شیراز در بافت تاریخی دارای 12 هزار پلاک است و بیش از 400 اثر تاریخی ثبت ملی دارد که باغ ارم جزو میراث جهانی است.

وی وسعت بافت تاریخی شیراز را 360 هکتار با آثار متعدد دانست و گفت: اگر می‌خواهید خاطره خوبی در شیراز داشته باشید حتماً یک شب را در خانه‌های تاریخی بافت تاریخی سپری کنید و از غذاهای سنتی شیراز بخورید. سعی کنید از قبل رستوران و غذای مورد علاقه‌تان را سفارش دهید و در فضای سنتی غذا بخورید. دیدن آثار تاریخی در زمان مناسب حس خوبی به گردشگرمی دهد. به گردشگران توصیه می‌کنم صبح به سعدیه بروند، عصر به دیدن آرامگاه حافظ بروند تا برای عکاسی با معماری، نور و فضای خوب داشته باشند و شب را برای رفتن به دروازه قرآن انتخاب کنند.

شیرازی‌ها مردم با حوصله‌ای هستند

بصیری متذکر شد: شیرازی‌ها مفهوم زندگی را خوب فهمیده‌اند و در لحظه زندگی می‌کنند. آدم‌های با حوصله‌ای هستند که سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند. در معماری سراغ قوس سروک می‌روند که حتی ترسیم آن روی کاغذ سخت و فقط مختص معماران شیراز است، گنبد شاهچراغ جزو قوس سروک است. هنر خاتم، آیینه‌کاری و کاشیکاری خاص ازهنرهای شیرازی‌ها است. اگر نگاهی به کتاب‌های مستشرقین بیندازید درباره شادی شیرازی‌ها مطالب زیادی می‌بینید. گردشگران اگر می‌خواهند حال شیراز و شیرازی را درک کنند، ساعت 6 به بعد در محدوده زندیه باشند. جلوی مسجد وکیل یک جولو خان بسیار زیبا است که پاتوق توریست‌ها است. آنجا غذاخوری‌های زیادی دارد و موسیقی زنده هم پخش می‌شود. بستنی و فالوده شیراز را علاوه بر فالوده و بستنی‌فروشی‌های پشت مجموعه زندیه در آرامگاه حافظ و سعدی هم می‌توانید بخورید. بصیری به گردشگران توصیه کرد در سفر به شیراز حتماً به دیدن خانه‌های تاریخی بروند.

لذت سفر به شیراز در اردیبهشت ماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.