https://didshahr.ir/26521

محلات قطب گردشگری استان مرکزی است که جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی دارد اما سرآمد همه این جاذبه‌ها، تولید انواع گل و گیاه در این شهرستان است.

محلات؛ گل سرسبد گردشگری استان مرکزی

نویسنده: زهره افشار

به گزارش دیدشهر، در محلات زندگی مردم با گل گره خورده؛ یکی گل می‌کارد و دیگری گل می‌فروشد، آن یکی هم تا آن سوی دنیا گل‌ها را صادر می‌کند تا همه «محلات» را به نام گل بشناسند. شما هم اگر می‌خواهید در این شهر پرگل وقت بگذرانید زمان را از دست ندهید و در نخستین تعطیلات آخر هفته راهی این شهر بهشتی شوید. وقتی به آنجا رسیدید خود را در بهشتی 1100 هکتاری از گل می‌بینید که بیش از یکهزار نوع گل و گیاه را در خود جای داده. تازه این بخشی از طبیعت زیبای محلات است.

بخوانید:

چاپ آگهی مفقودی در محلات

انتخاب گل برای خرید در این منطقه سخت است؛ انتخاب گلدانی از میان 80 نوع گل رز و 800 نوع کاکتوس تولید شده در این منطقه کار آسانی نیست و شما را از این همه تنوع گل شگفت‌زده می‌کند. کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که نام هلند ایران را نشنیده باشد اما برای اینکه بدانید چرا محلات به این نام مشهور شده، راهش فقط این است که یک روز را برای گشت و‌گذار در شهر گل‌ها اختصاص دهید.

گل سرسبد جاذبه‌های گردشگری محلات، تولید گل است

محلات قطب گردشگری استان مرکزی است که جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی دارد. باغ‌های گل، گلخانه‌ها، مراکز تولید ماهی‌های تزئینی و چشمه‌های آب گرم. اما سرآمد همه این جاذبه‌ها، تولید انواع گل و گیاه در این شهرستان است که گرشگران و عاشقان گل را به سوی خود می‌کشاند.

محلات با داشتن آب و هوای معتدل در همه ایام پذیرای گردشگران است اما اوج گردش‌پذیری محلات در ایام برگزاری جشنواره گل و گیاه است.

محلات، مکانی شگفت انگیز‌ برای رشد انواع گل و‌ گیاهان

این منطقه اقلیم مناسبی برای تولید انواع گل و گیاه است و به همین دلیل می‌توان از گردشگری کشاورزی منطقه برای جذب گردشگر بهره برد.چرا که بیش از 1100 هکتار از اراضی اطراف این شهر شامل مزارع روباز تولید گل و گلخانه است که بیش از یکهزار نوع انواع گل و گیاه در آنها تولید می‌شود.

شما اگر از نمایشگاه‌های گل منطقه قصد خرید یک گلدان «دیفن باخیا» را داشته باشید قطعاً فروشنده از شما می‌پرسد کدام نوع از 6 رقم دیفن باخیا را می‌خواهید؟ آن وقت است که متوجه می‌شوید گل و گیاه تولیدی محلات چقدر تنوع دارد.

در محلات فقط 80 نوع گل رز و 800 نوع کاکتوس تولید می‌شود. سالانه 500 میلیون گلدان گل آپارتمانی، 300 میلیون انواع گل شاخه بریده و 400 میلیون بوته گل فصلی و نشایی هم تولید می‌شود.

تولید گل با اقتصاد محلات عجین شده و تولیدکنندگان علاوه بر عرضه داخلی گل سالانه معادل 25 تا 30 میلیون دلار گل و گیاه را روانه بازارهای خارجی می‌کنند. البته محلات این پتانسیل را دارد که سالانه از محل صادرات گل 100 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور داشته باشد.

حال و هوای شهر و زیبایی‌های اطراف آن بی‌شک می‌تواند خستگی چندماهه را از تن بیرون کند. برای رسیدن به هلند ایران، راهی قم و سپس اراک شوید که حدود 230 کیلومتر طول مسیر است. از مرکز استان مرکزی هم که 120 کیلومتر به سمت جنوب بروید، به قطب تولید گل یعنی محلات می‌رسید. در این شهر و گلخانه‌های اطراف آن اینقدر محو دیدن انواع گل و گیاه می‌شوید که شاید متوجه گذشت زمان نشوید پس بهتر است حداقل دو روز را برای این سفر در نظر بگیرید.

در این شهر چند هتل و چندین میهمانپذیر وجود دارد اما پیشنهاد ما به شما این است که شب را در روستای آبگرم محلات بگذرانید که فقط 30 کیلومتر با شهر فاصله دارد. اینجا می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و شبی فراموش نشدنی در مجتمع آب درمانی این روستا داشته باشید.

The most important tourism in central province

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.