https://didshahr.ir/26578

بارها شده که مخاطب با اعتماد به محتوای ارائه شده اقدام به رزرو می‌کند اما در نهایت خدمات مناسبی به او ارائه نمی‌شود.

بوم گردی

به گزارش دیدشهر، انتخاب اقامتگاه‌‌‌‌‌‌ بوم‌‌‌گردی از سوی گردشگران انگیزه‌‌‌های مختلفی دارد، ‌‌‌ برخی هزینه‌‌‌های چنین واحدهای اقامتی را کمتر از هتل‌‌‌ها می‌‌‌دانند و همین موضوع باعث می‌شود بین هتل و اقامتگاه‌‌‌، سراغ‌‌‌ گزینه دوم بروند.

در مقابل طیف گسترده‌‌‌تری دلیل انتخاب‌‌‌شان به داشتن یک تجربه متفاوت مربوط است. اینکه بتوانند در ارتباط مستقیم با جامعه بومی باشند، ‌‌‌ غذاهای محلی را تست کنند و برای یک یا چند روز در یک فضای طبیعی با خانواده یا دوستان قرار بگیرند. با این حال بسیاری از مخاطبان این اقامتگاه‌‌‌ها، ‌‌‌ به واسطه نوظهور بودن این سبک از توریسم معمولا انتظاراتی مشابه هتل از آنها دارند، همین موضوع سبب می‌شود با مقایسه خدمات اقامتگاه‌‌‌ها با هتل‌‌‌ها رضایت چندانی به دست نیاورند. در مواردی هم مخاطبان نسبت به رعایت بهداشت به عنوان یکی از خدمات ضروری صنعت توریسم در معدودی از این اقامتگاه‌‌‌‌‌‌ها ابراز گله‌مندی کرده و بی‌توجهی به این موضوع را خطری برای آینده این مجموعه‌‌‌ها می‌دانند. آنها می‌‌‌گویند در صورت استمرار چنین وضعیتی، گروهی از بوم‌‌‌گردی‌‌‌ها به ورطه یک بار مصرف شدن افتاده و نمی‌توانند دوباره گردشگران علاقه‌‌‌مند به اکوتوریسم یا گردشگری روستایی را جذب کنند.

ما با طیف بسیار گسترده‌‌‌ای از اقامتگاه‌ها مواجه هستیم که درباره آنها طبقه‌بندی درستی صورت نگرفته است. همین فقدان دسته‌‌‌بندی باعث می‌شود مخاطب در زمان انتخاب این مجموعه‌‌‌ها نسبت به فضایی که وارد آن می‌شود، ‌‌‌ آگاه نباشد. اینکه اقامتگاه در یک فضای بکر و طبیعی قرار گرفته یا در فضایی روستایی واقع شده است. متاسفانه هیچ پایگاه اطلاع‌‌‌رسانی یا پلتفرم دولتی یا بخش‌خصوصی نیز این خدمات را به مخاطبان اقامتگاه‌‌‌ها ارائه نمی‌‌‌دهد.

سایت‌‌‌های رزرواسیون هم در کنار اقامتگاه‌‌‌ها، خانه، ‌‌‌ ویلا و.. را هم تبلیغ می‌کنند و درباره هر کدام تنها به ظرفیت و موقعیت مکانی اشاره دارند. این در حالی است که مخاطبان اقامتگاه‌‌‌‌‌‌ها نیازهای متفاوتی دارند، برخی علاقه‌‌‌مند به تجربه یک زندگی بکر هستند و گروه دیگری در عین اقامت در یک فضای روستایی یا طبیعی می‌‌‌خواهند امکانات زندگی مدرن را دریافت کنند. همین موضوع ایجاب می‌کند که در یک پایگاه‌‌‌های اطلاع‌‌‌رسانی چنین خدماتی به مخاطب ارائه شود تا بهره بیشتری از سفر خود ببرد و رضایت‌‌‌شان جلب شود.

متاسفانه کسانی که قصد سفر دارند در زمان رزرو به سایت‌‌‌هایی مراجعه می‌کنند که در آنها دارا بودن مجوز یک اقامتگاه مشخص نیست. حتی در مواردی شاهد بودیم تور گردشگری در اقامتگاه غیرمجاز اسکان‌داده شده و خدمات نامطلوب برای آنها ایجاد مشکل کرده است. در چنین وضعیتی مخاطب با اعتماد به محتوای ارائه شده اقدام به رزرو می‌کند اما در نهایت خدمات مناسبی به او ارائه نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.